A pasada
semana xuntouse na sede en Santiago do Centro de Supercomputación de
Galicia (CESGA) o consorcio do proxecto europeo PhenoloGIT, unha
iniciativa encamiñada a crear e analizar un acubillo de información
sen cancelas para afianzar nos centros educativos o estudo científico
da súa contorna. PhenoloGIT,
como sinalamos recentemente en Código Cero avanzando detalles deste
proxecto europeo, fornece apoio a unha Infraestrutura de Datos
Espaciais (IDE) baseada en código aberto e estándares europeos
INSPIRE e con vistas a afianzar en Primaria e Secundaria a
investigación en fenómenos naturais. A través de PhenoloGIT,
explica o CESGA, “darase forma a unha plataforma educativa de
información ambiental apoiada por tecnoloxías de información
xeográfica (GIT) e dispositivos móbiles comúns para profesorado e
alumnado”.
A solución tecnolóxica do proxecto PhenoloGIT
estará desenvolvida polo CESGA, e contará con tres partes
principais: primeira, unha aplicación para dispositivos móbiles que
facilitará a recollida de observacións por parte de alumnado e
profesorado; segunda, un servidor de mapas dispoñíbel a través dun
navegador web que permitirá a visualización, consulta e extracción
de datos; e terceira, unha plataforma de aprendizaxe en liña aberta
a que outras escolas europeas poidan unirse á experiencia “e
aumentar as posibilidades de emprego e espallamento desta plataforma
educativa”, explica o CESGA.
O proxecto está liderado pola
Universidade de Plymouth. Por parte galega (e española) participan o
CPI Multilingüe O Cruce, de Cerceda (A Coruña) e o Centro de
Supercomputación de Galicia. Completan o consorcio a Universidade
VIA, de Dinamarca, e o Centro de Tecnoloxías da Información na
Educación do Ministerio de Educación de Lituania.
A web
oficial do proxecto PhenoloGIT é phenologit.org,
ao que cómpre engadir as súas presenzas nas redes sociais Facebook
e Twitter.
Segundo lembra o centro galego, a fenoloxía é unha
disciplina que estuda os fenómenos biolóxicos que se presentan de
maneira periódica axustados a ritmos estacionais e que teñen
relación co clima (definición da axencia estatal AEMET). Respecto
dos tempos previos aos actuais, un dos baleiros máis importantes que
afectaba a esta disciplina era a inexistencia de recursos que
evitasen ou reduciran os esforzos despregados para o desenvolvemento
dos rexistros manuais. Así, sinala o CESGA, a aparición e
espallamento dos teléfonos móbiles e tabletas con GPS e cámara,
unido á posibilidade de conectarlles sensores e outros complementos
de medición, simplificaron os procedementos e impulsaron este eido
de investigación. A proposta PhenoloGIT diríxese a tirar o máximo
proveito deste vieiro tecnolóxico. Ao seu abeiro, o CESGA desenvolve
as ferramentas a utilizar, tanto aplicacións móbiles como todos os
compoñentes do xeoportal onde se poderá realizar a visualización
de datos. Para iso tirarase proveito de tecnoloxías abertas e
estándares europeos “que garantan a posibilidade de utilización
de recursos externos”. Por exemplo, capas de información
proporcionadas polas axencias nacionais e autonómicas. Tamén se
busca que as TIC sen cancelas faciliten o acceso aos datos de
observación xerados polo propio proxecto a investigadores e axencias
interesadas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario