O rexeitamento a unha proba de nivel reabre o debate sobre as medidas previstas na LOMCE.
Uns 300.000 alumnos de 3º de primaria de toda España debían someterse
a partir desta semana e ata finais de maio a unha avaliación de
competencias lingüísticas e matemáticas. Non obstante, unha inesperada
contestación protagonizada por asociacións de pais, algúns colexios e
mesmo autoridades educativas autonómicas deixou en dique seco en
diferentes lugares unha das medidas previstas na LOMCE: unha proba
externa para determinar a calidade docente.
A lei establece a obrigatoriedade de realizar a avaliación, pero corresponde ás comunidades autónomas o seu deseño e aplicación. De momento, unha trintena de colexios cataláns agrupáronse nunha asociación e decidiron boicotear a proba; o Goberno asturiano anunciou que non a realizará, Canarias aplicaraa parcialmente e Andalucía diluiraa na avaliación continua.
Aínda que a proba ten só carácter diagnóstico e orientativo, causou o rexeitamento dunha parte de comunidade educativa, incluídas as principais asociacións de pais e os sindicatos de ensinantes. Entenden que tal como está prevista non permite unha avaliación cualitativa do nivel dos alumnos e temen que haxa comparacións cos resultados obtidos que etiqueten aos distintos centros, sen garantir recursos para a mellora dos que obteñan peores resultados nin para reforzar aos que se encontran en zonas sociais desfavorecidas. Cataluña realiza unha proba deste tipo en 4º e 5º cursos dende hai 15 anos. O que fará agora é trasladala ao curso fixado pola lei, pero a conselleira asegurou que non fará públicos os resultados. Estas reaccións reflicten, entre outras cousas, un elevada desorde no sector e que o debate non se pechou coa aprobación da LOMCE.
Un sistema educativo de calidade necesita, en calquera caso, probas de avaliación para saber en que falla e que pode mellorar. Outra cousa é a discusión sobre como ha de ser esa avaliación, de forma que sexa útil para corrixir e mellorar. Un sistema que non avalía está condenado ao fracaso. E a forma de facelo non pode quedar á marxe do debate de fondo sobre os cambios que se deben introducir no ensino para adaptarse aos requirimentos da sociedade que vén, e que deben estar orientados a asegurar un nivel de esixencia moito maior en todos os ámbitos educativos.
A lei establece a obrigatoriedade de realizar a avaliación, pero corresponde ás comunidades autónomas o seu deseño e aplicación. De momento, unha trintena de colexios cataláns agrupáronse nunha asociación e decidiron boicotear a proba; o Goberno asturiano anunciou que non a realizará, Canarias aplicaraa parcialmente e Andalucía diluiraa na avaliación continua.
Aínda que a proba ten só carácter diagnóstico e orientativo, causou o rexeitamento dunha parte de comunidade educativa, incluídas as principais asociacións de pais e os sindicatos de ensinantes. Entenden que tal como está prevista non permite unha avaliación cualitativa do nivel dos alumnos e temen que haxa comparacións cos resultados obtidos que etiqueten aos distintos centros, sen garantir recursos para a mellora dos que obteñan peores resultados nin para reforzar aos que se encontran en zonas sociais desfavorecidas. Cataluña realiza unha proba deste tipo en 4º e 5º cursos dende hai 15 anos. O que fará agora é trasladala ao curso fixado pola lei, pero a conselleira asegurou que non fará públicos os resultados. Estas reaccións reflicten, entre outras cousas, un elevada desorde no sector e que o debate non se pechou coa aprobación da LOMCE.
Un sistema educativo de calidade necesita, en calquera caso, probas de avaliación para saber en que falla e que pode mellorar. Outra cousa é a discusión sobre como ha de ser esa avaliación, de forma que sexa útil para corrixir e mellorar. Un sistema que non avalía está condenado ao fracaso. E a forma de facelo non pode quedar á marxe do debate de fondo sobre os cambios que se deben introducir no ensino para adaptarse aos requirimentos da sociedade que vén, e que deben estar orientados a asegurar un nivel de esixencia moito maior en todos os ámbitos educativos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario