Este
domingo 3 de maio celébrase a nivel mundial o Día
pola Liberdade de Prensa e tendo en conta as múltiples ameazas
que cercan a capacidade dos medios para teren espírito crítico e
non quebrarse ante unha chea de intereses económicos ou políticos
(ameazas
que tamén veñen do Goberno, máis polo miúdo do Ministerio de
Xustiza, que propuxo esta semana censurar directamente o labor
dos xornalistas), o Colexio Profesional
de Xornalistas de Galicia vén de achegar un manifesto no que se
fala, e moito, dos múltiples axentes responsábeis do “tsunami
que arrasa a profesión tal e como a coñecíamos”. No proceso,
un dos elementos culpábeis é, en palabras do colexio, Internet.
Porén, non é nin moito menos o único.
Este
tsunami, di o CPXG, é ante todo “unha onda de proporcións
xigantescas que ninguén viu vir e que ten que ver coa crise e coa
popularización da Internet, cuns medios que construíron a súa
economía de costas ás audiencias e por riba empezaron a regalar o
traballo dos xornalistas”. Malia todo, recalca o colexio, hai máis
responsabilidades, aínda que se nos centramos unicamente nos propios
medios tampouco daremos coa totalidade do problema. Segundo se
informa no manifesto, hai responsabilidade alén das empresas, “se
ben é certo que estas amosáronse incapaces de xestionar a crise e
dispostas a entregarse en mans dos bancos e a abrazar os intereses
creados da economía e a política, suicidas na súa forma de enfocar
a globalización informativa da Rede”.
Para
o autor do manifesto (Fernando
Varela, redactor xefe do xornal dixital infoLibre
e membro fundador do Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia),
cómpre lembrar de novo “que o xornalismo é demasiado
importante como para deixalo en mans dos xornais, que a información
é demasiado importante como para que a xestionen os propietarios das
emisoras de televisión e os donos das radios, e que, máis alá do
oficio e da técnica, máis alá do exercicio literario, é un
compromiso, unha alianza cos cidadáns, un elemento central da
democracia real”.
No
manifesto, Fernando Varela aposta por un chamamento á “reinvención”
e por achar o xeito de que os xornalistas se manteñan fieis ao que
son, dignos da memoria do periodismo que os fixo xornalistas. “E
isto”, engade, “non depende das tecnoloxías, depende da nosa
capacidade de non perder de vista o sentido da nosa tarefa, a
natureza da nosa misión”.
Ningún comentario:
Publicar un comentario