Na máis absoluta soidade e a golpe de maioría absoluta. Así se aprobou de forma definitiva este xoves no Congreso a que será a sétima lei orgánica que regulará a Educación en democracia. O proxecto foi referendado por 182 de 350 deputados. Só os parlamentarios conservadores votaron a favor. UPN abstívose. O resto de grupos fixérono en contra. E mesmo Foro de Asturias, que se abstivo na primeira votación nesta Cámara, situouse en contra nesta ocasión. Nin o presidente do Goberno nin ningún ministro acompañaron a Wert durante o debate.
Se algo conseguiu este texto é aglutinar un espectacular consenso na súa contra. E iso a pesar de que desde o PP e desde o Goberno insisten en que a reforma está lexitimada polos 10,8 millóns de votos que levantaron a Mariano Rajoy á Moncloa. "Hai un tempo de destruír e un tempo de construír", dixo Wert antes de afirmar que, tras esta aprobación, "chegase o de construír". Con todo, a lei non gusta á escola pública, que a critica por favorecer a "inequidad", aínda que tampouco á concertada. Foi criticada polos sectores laicistas por poñer a Relixión á altura das Matemáticas, pero tamén cuestionada polos bispos, que cren que podería adaptarse máis aos seus intereses.
No Congreso suscitou agres debates e mesmo arrincou o compromiso de toda a oposición, salvo UPyD, UPN e Foro Asturias, de derrogala se o PP sae do Goberno. As autonomías nas que non goberna o PP rexéitana de forma frontal e mesmo País Vasco e Cataluña exponse a insubmisión. Ambas anunciaron que a levarán ao Tribunal Constitucional. E ata o Consello/Consello de Estado, nun ditame non vinculante, recomendou manter a materia de Educación para a Cidadanía e mostrou dúbidas sobre o financiamento do proxecto.
Esta oposición unánime tamén se fixo evidente este xoves no Congreso. Dos versos cantados da deputada de Amaiur Maite Aristegi –"Estamos a construír nosa propia educación en Euskal Herria, non permitiremos que a LOMCE entre nas nosas aulas", entoou en eúscaro desde a tribuna– á camiseta verde coa que deputada de EU Caridade García expresou o seu rexeitamento a unha norma que, dixo, é "mala desde os seus inicios" e só gusta aos sectores máis retrógrados da comunidade educativa. Desde o PSOE, o parlamentario Mario Bedera dixo que o contido da lei é "excluínte" e "ineficaz" e que supón un canto ao "ultraliberalismo máis exacerbado". "Dimita e lévese debaixo do brazo a súa lei e así outros pensaremos que foi un mal soño", díxolle ao ministro Wert, que lle escoitaba desde un hemiciclo cheo de asentos baleiros.
Tamén criticaron a reforma os partidos nacionalistas, que sosteñen que invade competencias. O portavoz de Educación de CiU, Martí Barberà, sinalou que esta norma está feita para "atacar o modelo de inmersión lingüística de Catalunya e o modelo de escola catalá". “Señor Wert debe explicar claramente que vostede busca unha solución a un problema que non existe. É un ataque ideolóxico a un alicerce básico da nosa identidade, da nosa nación. Creo que sería de xustiza ser claro e nítido, quere recentralizar competencias, homoxeneizar…controlar ideológicamente a educación, desprezar a diversidade e impoñer a súa ideoloxía”, aseverou.
A deputada do PNV Isabel Sánchez Carballos describiu a lei como un "enorme muro" que separa ao sistema educativo da realidade social e educativa. Sinalou tamén que é un "dislate xurídico", que presenta "inxerencias" no ámbito competencial e que "menoscaba" o dereito á educación.
Nun ton máis conciliador, o deputado de UPyD Carlos Martínez Gorriarán, ironizou, fronte ás críticas e acusacións a Wert, que o ministro "non quere despedir a todos os profesores e non se quere comer aos nenos crus" coa súa normativa. Con todo, aseverou que o "principal erro" da LOMCE é que "volve ser unha lei de partido" e criticou o "sacrificio" que sofre a Filosofía ou o "disparate" de manter "custe o que custe" as cotas do Estado e comunidades autónomos na definición curricular.
Xiro cara á concertada
O texto que se aprobou de forma definitiva contén as liñas mestras coas que saíu do Goberno, aínda que consolida o xiro cara ao ensino concertado e, entre outros asuntos, apontoa aspectos como a cesión de fondos públicos a colexios que segregan por sexo ou as atribucións dos docentes da privada subvencionada. Aínda que a norma mantén o prazo de entrada en vigor, que será o curso 2014-2015, finalmente a súa aplicación farase en tres anos e non en dous tal e como reclamaron ao Goberno algúns conselleiros de Educación de autonomías gobernadas polo PP. A reválida que substitúe á Selectividade atrasarase ata 2018. Na ESO a implantación comezará no curso 2015-2016 e a nova reválida que se fará ao final deste ciclo non terá validez para obter o título no curso 2016-2017.
Criticada pola comunidade educativa e a oposición pola falta de consenso coa que se construíu, a chamada lei Wert contempla tamén adiantar ao terceiro curso da ESO a elección de itinerarios cara á FP ou o Bacharelato; probas externas ao final de cada etapa desde Primaria que serán reválidas ao final de ESO e Bacharelato; reforza o papel da Relixión, que terá unha alternativa forte e contará para facer media e acceder a bolsas ou dá máis poder aos directores en detrimentos das competencias que ata agora tiña o Consello/Consello Escolar, entre outros aspectos. Así mesmo, elimina do currículo a materia de de Educación para a Cidadanía
Ningún comentario:
Publicar un comentario