A reforma educativa que defende o ministro José Ignacio Wert recibiu no
Senado oito vetos da oposición, cos que piden a retirada da norma, e 871
emendas parciais, ademais doutras 25 desde o grupo popular, e todo iso
empezará a ser estudado esta semana na Cámara alta.
Tanto as propostas de veto -previsiblemente serán rexeitadas polo PP
grazas á súa maioría parlamentaria- como as emendas protagonizarán este
xoves a primeira reunión para preparar o relatorio que debaterán despois
os senadores o día 12.
Finalmente, está previsto que o día 20 se voten os vetos e emendas no Pleno do Senado, explicaron fontes parlamentarias.
O proxecto de Lei Orgánica para a Mellora da Calidade (Lomce) recibiu, no seu día no Congreso, 11 vetos e 770 emendas parciais.
Os vetos de rexeitamento no Senado, presentados o pasado día 31 de
outubro, foron presentados polo grupo socialista, CIU, Entesa, EAJ-PNV
e, dentro o grupo mixto, por IU, ERC-Esquerra e Amaiur.
Para o PSOE, a Lomce é "unha norma profundamente ideolóxica e cuxa
aprobación provocará unha deterioración da equidade e a calidade na
educación pública", segundo a súa veto.
Os grupos nacionalistas vetan a Lomce porque, ao seu xuízo, invade
competencias autonómicas, especialmente nas linguas cooficiais.
CIU argumenta que a reforma ten unha finalidade de "recentralización" do
sistema educativo con vontade de homoxeneizalo, sen previos consensos e
excluíndo ás comunidades autónomas, incluso a aquelas como Cataluña,
con lingua e cultura propias diferentes do castelán.
Os senadores de Entesa piden a devolución do texto por "innecesario" e
"inxusto", por subordinar a educación pública á concertada e á privada,
ou por segregar e discriminar aos alumnos máis vulnerables, entre outras
razóns.
O grupo vasco afirma no seu veto que a reforma non recoñece ao País
Vasco "especialidade algunha en materia de ensino" e "transgrede" a súa
singularidade constitucional.
Desde ERC-Esquerra arguméntase que a Lomce establece un modelo educativo
"inspirado nunha ideoloxía nacionalista española que ten como
obxectivo, tal como o mesmo ministro tivo a vontade de deixar
evidenciado, que os profesores ensinasen aos seus alumnos o orgullo de
ser españois, a vertebrar a nación española e a españolizar a todos os
nenos cataláns".
IU tamén sostén que se trata dunha lei "innecesaria" e alega que foi redactada "de costas á comunidade educativa".
Ademais, Foro Asturias e UPN rexistraron no Senado emendas parciais ao proxecto de lei.
UPN insta nunha das súas emendas a que as Administracións poidan
determinar como requisito para o ingreso nos corpos de funcionarios
docentes o coñecemento dun idioma estranxeiro, e Foro Asturias propón,
entre outros aspectos, que se introduza Filosofía na Educación
Secundaria Obrigatoria (ESO), que se cambie en devandita etapa o
concepto "avaliación" polo de proba "individualizada" ou que o bacharel
sexa de tres anos.
Para rematar, o PP rexistrou 25 emendas, entre elas varias encamiñadas a
"mellorar" o calendario de implantación para facilitar a adaptación de
centros, directivos e docentes á nova normativa e facelo máis compatible
coa situación orzamentaria das comunidades.
Así, propón ampliar de dous a tres anos a implantación prevista e atrasar ata 2017 as avaliacións finais en ESO e Bacharelato.
Ningún comentario:
Publicar un comentario