Os non cualificados reciben seis veces menos cursos nas empresas que os universitarios
A educación banalizada
O PISA de adultos tamén deixa a España á cola da OCDE
Mariano Fernández Enguita, catedrático de Socioloxía na Universidade Complutense, puxo a énfase na desigualdade de oferta de cursos que propoñen as empresas. Non abonda con ter unha cualificación, senón que esta non a teñan chineses ou indios. E o problema é que a formación a cargo do empregador é seis veces maior para os universitarios que para os que apenas teñen estudos de primaria". E non só hai máis oferta, senón tamén máis demanda de cursos dos licenciados. "Canto máis formada está a xente máis fórmase. Antes chamabámola formación de segunda oportunidade. Pero hoxe, cando vas a por ela, a xente está a aproveitarse da terceira ou cuarta".
Marta Aciñeiras, que traballa no coñecido como Pisa de Adultos (PIAAC), recorda que en España hai o dobre de empregos para persoas formadas que para os que non o están. "A maiores competencias máis emprego. Tamén porque a persoa é capaz de servirse de máis ferramentas, como a Rede, para encontrar traballo," argumenta. E incide no feito de que co paso dos anos esta cota de traballos sen formación vai ir reducíndose. "Non só porque se leven as industrias a India ou China, senón porque tamén moitos procesos se automatizan. Aínda que algúns traballos, como o de condutor de autobús ou perruqueiro, van seguir existindo", sostén a analista da OCDE. "Alguén con estudos ten posibilidade de gañar tres veces máis que quen non os ten e iso debería de ser un incentivo para formarse. Tamén goza dunha saúde tres veces mellor".
Todos os presentes estiveron de acordo en que os profesores -de escola infantil a superior- deben ser os primeiros en animarse a esa formación continua pois o labor do ensinante que dita unha lección sen interactuar cos seus alumnos é auga pasada. Onte, neste mesmo foro, o ministro José Ignacio Wert pedíalles "complicidade" para "crear aos alumnos ámbitos de aprendizaxe individualizados" na Rede. Para iso necesítase liberdade de movementos do docente e autonomía do centro, pero esta non debe de estar afastada da rendición de contas. "Hai que acreditar que a liberdade do centro ten sentido", opina Ismael Sanz, director do Instituto Nacional de Avaliación Educativa. E puxo varios exemplos desta necesidade. Cando Gales deixou de publicar os resultados das súas probas externas, entre 2001 e 2005, o nivel de rendemento dos centros baixou. Ou en Texas, nos anos noventa, os colexios que ían máis demorados nas probas fixeron un grande esforzo para progresar e non ser etiquetados de malos centros.
"Os docentes españois son menos proclives á participación do alumnado e as clases construtivas que noutros países", se lamenta Enrique Roca, representante español en PISA 2012. E pide "recursos abondo" para que o docente poida atender á diversidade, non só aos que van atrasados senón aos de altas capacidades".
Ningún comentario:
Publicar un comentario