xoves, 13 de febreiro de 2014

CC OO reclama a Educación que dea máis pasos para frear a 'lei Wert'

O sindicato pide medidas que "impidan a aplicación e desenvolvemento" da reforma.

O sindicato CC OO cre que a Consellaría de Educación andaluza pode "levar a cabo medidas que realmente impidan a aplicación e desenvolvemento" da nova Lei de Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), aprobada polo Goberno do PP. O conselleiro Luciano Alonso detallou esta semana algunhas das propostas do seu departamento para intentar paliar varios aspectos desta norma. Pero CC OO cre que hai marxe aínda. Non falamos de insubmisión; nun sistema educativo e democrático nin caben medidas insubmisas, nin son legalmente posibles", sinala a central nun documento titulado Resistencia activa á LOMCE: 20 medidas urxentes. O sindicato propón, entre outras accións, que non se aumenten as ratios nas clases e que se intente contrarrestar con normativa propia o criterio de "demanda social" que aparece na lei educativa e que podería beneficiar aos centros concertados.
José Blanco, secretario xeral da federación de Ensino de CC OO, tamén aposta por que a consellaría recorra no futuro a normativa estatal que regule as reválidas se invade competencias das comunidades. Ademais, no caso de que se ofreza marxe ás autonomías, CC OO cre que a Xunta debe incluír nos parámetros de avaliación todos os aspectos que teñan en conta "o contexto socioeconómico", "valores socioculturais" e "as capacidades dos alumnos". Tamén se reclama que se garanta a "continuidade dos actuais libros de texto".
Alonso xa sinalou a principios de semana que a Xunta non vai aceptar ningún manual que non estea adaptado á normativa autonómica, co que o curso que vén, cando se empeza a implantar a reforma nalgúns niveis educativos, os libros seguirán sendo os mesmos que este. O conselleiro tamén sostivo que durante este mes se presentará o recurso de inconstitucionalidade contra a reforma de José Ignacio Wert. CC OO pretende que no recurso se inclúa a petición de "a suspensión preventiva da aplicación da lei polo prexuízos que podería causar o seu desenvolvemento para o interese xeral se finalmente se considera esta inconstitucional".
Outro dos aspectos que preocupa a Blanco é a aplicación da nova Formación Profesional Básica e o camiño que poidan seguir os alumnos que entren nesta vía. Este sindicato cre que a Xunta debe desenvolver "un plan específico de apoio curricular extraescolar" para os rapaces que estuden FP Básica. O obxectivo é que se lles prepare para as "probas libres para obter a titulación" en ESO, é dicir, que non se queden só coa titulación desta FP menor, pensada para os alumnos con máis dificultades. CC OO sostén que esas probas libres deben realizarse no "centro no que o alumnado se encontra escolarizado". Blanco tamén considera que a consellaría debe garantir que a FP Básica se ofreza tanto nos centros públicos coma nos privados concertados.
CC OO esixe á consellaría que non aplique as medidas contidas na reforma ata que o calendario da LOMCE non lle "obrigue forzosamente a iso". Neste apartado, o sindicato critica que a Xunta eliminase as probas andaluzas de diagnostico argumentando que, coas reválidas, se solaparían estas dúas avaliacións. As reválidas non entraron aínda en vigor pero os exames de diagnóstico suprimíronse. CC OO entende que "é un claro exemplo" de que a consellaría non está a esperar a que a LOMCE lle obrigue á implantación da reforma. Respecto ás probas, o sindicato tamén pide que a consellaría non facilite "datos segregados de rendementos escolares por centros" para evitar a publicación de clasificacións de colexios e institutos. A Xunta xa aprobou un decreto no que se prohiben os ranking de centros.

Ningún comentario:

Publicar un comentario