A consellería limitarase a ofrecer o mínimo legal de horas de Relixión.
Moitas queixas —sobre todo relacionadas co financiamento, os tempos
de aplicación e os fallos técnicos— e algunhas medidas para mitigar o
que Andalucía considera máis prexudicial da Lei de Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa
(LOMCE), aprobada en solitario polo PP no Congreso dos Deputados. Foi o
que ofreceu este venres o conselleiro de Educación, Luciano Alonso.
Debullou algunhas das medidas que o seu departamento poñerá en marcha o
curso que vén, cando se supón que se empezará a aplicar a reforma do
ministro José Ignacio Wert. Entre esas medidas está non aceptar dentro
do programa de gratuidade dos libros de texto os manuais que só estean
adaptados á normativa estatal e non á autonómica. Na práctica, este paso
supón que non haberá renovación nos libros de terceiro de primaria, un
dos cursos nos que se empezará a aplicar a LOMCE o curso próximo.
Ademais, a Xunta reducirá ao mínimo esixible na lei a materia de
Relixión.
O ministerio tenta acelerar a implantación da reforma para o curso que vén: empezarase por primeiro, terceiro e quinto de primaria e a nova FP básica. Os populares lembran ben o que ocorreu coa anterior lei educativa que aprobou o PP, a LOCE de 2002. Nunca chegou a aplicarse porque perderon as eleccións de 2004 e o PSOE derrogou a norma. A LOMCE carece dun mínimo consenso político. Todos os partidos da oposición, salvo UPyD, UPN e Foro de Asturias, comprometéronse xa a derrogar a norma a próxima lexislatura se teñen maioría suficiente. Teoricamente, se non hai adianto, as eleccións xerais serían no outono de 2015. Para entón, se se cumpren os plans ministeriais, parte da reforma xa estaría en vigor. En concreto, en primaria, parte de secundaria e na nova FP básica.
Pero para acelerar a súa implantación ante un teórico cambio de Goberno, o ministerio ten que darse présa. O departamento de Wert debe aprobar primeiro os reais decretos de desenvolvemento nos que se inclúen os currículos das materias de parte de primaria e a nova FP, algo que se supón que pode estar listo en marzo ou abril. Pero, logo, Andalucía tería que aprobar os seus propios decretos de desenvolvemento, xa que ten capacidade para incluír contidos e mesmo crear materias propias. O conselleiro asegurou que non dará tempo a que todo este proceso estea listo en setembro. E a intención de Andalucía é non aceptar os manuais que non estean adaptados á normativa autonómica. Isto supón que en primeiro, terceiro e quinto de primaria —os cursos nos que se empeza a aplicar a LOMCE— seguiranse empregando os manuais configurados baixo a derrogada lei educativa, LÓEA. Cataluña e País Vasco —críticas tamén coa reforma— anunciaron que tampouco renovarán os libros de texto o curso que vén.
Pero, á marxe destes pasos que poden atrasar a implantación da norma, o conselleiro tamén anunciou algunhas medidas cunha maior carga ideolóxica. A LOMCE reforza a materia de Relixión, ao ter cunha alternativa regrada e contar para a nota media e para conseguir bolsas. En contraposición, Alonso asegura que o seu departamento limitarase a ofrecer o mínimo de horas que lle permita a lei. "Se é unha hora, pois será unha hora", indicou.
Ademais, a eliminada Educación para a Cidadanía será recuperada pola Xunta. A consellería ten capacidade para crear novas materias, as de libre configuración autonómica, que non son de obrigada oferta en todos os centros. Nese apartado é no que se inscribirá Educación para a Cidadanía.
Alonso evitou falar de "insubmisión" cara á LOMCE. Pero sostén que a previsión é que este mes se presente o recurso de inconstitucionalidade contra a reforma. E insistiu en que a Xunta non financiará aos centros que só escolarizan a mozos e mozas por separado.
Escolarización. A consellería fixará criterios para que se garanta unha “escolarización equilibrada do alumnado con necesidades” de apoio nos centros públicos e concertados. Ademais, “Andalucía garantirá prioritariamente a existencia de prazas públicas suficientes”.
Ciclos. A LOMCE contempla a eliminación dos ciclos. Pero a consellería garantirá a permanencia do profesorado cos alumnos durante dous cursos, co que se reverte en parte esa medida.
O ministerio tenta acelerar a implantación da reforma para o curso que vén: empezarase por primeiro, terceiro e quinto de primaria e a nova FP básica. Os populares lembran ben o que ocorreu coa anterior lei educativa que aprobou o PP, a LOCE de 2002. Nunca chegou a aplicarse porque perderon as eleccións de 2004 e o PSOE derrogou a norma. A LOMCE carece dun mínimo consenso político. Todos os partidos da oposición, salvo UPyD, UPN e Foro de Asturias, comprometéronse xa a derrogar a norma a próxima lexislatura se teñen maioría suficiente. Teoricamente, se non hai adianto, as eleccións xerais serían no outono de 2015. Para entón, se se cumpren os plans ministeriais, parte da reforma xa estaría en vigor. En concreto, en primaria, parte de secundaria e na nova FP básica.
Pero para acelerar a súa implantación ante un teórico cambio de Goberno, o ministerio ten que darse présa. O departamento de Wert debe aprobar primeiro os reais decretos de desenvolvemento nos que se inclúen os currículos das materias de parte de primaria e a nova FP, algo que se supón que pode estar listo en marzo ou abril. Pero, logo, Andalucía tería que aprobar os seus propios decretos de desenvolvemento, xa que ten capacidade para incluír contidos e mesmo crear materias propias. O conselleiro asegurou que non dará tempo a que todo este proceso estea listo en setembro. E a intención de Andalucía é non aceptar os manuais que non estean adaptados á normativa autonómica. Isto supón que en primeiro, terceiro e quinto de primaria —os cursos nos que se empeza a aplicar a LOMCE— seguiranse empregando os manuais configurados baixo a derrogada lei educativa, LÓEA. Cataluña e País Vasco —críticas tamén coa reforma— anunciaron que tampouco renovarán os libros de texto o curso que vén.
Pero, á marxe destes pasos que poden atrasar a implantación da norma, o conselleiro tamén anunciou algunhas medidas cunha maior carga ideolóxica. A LOMCE reforza a materia de Relixión, ao ter cunha alternativa regrada e contar para a nota media e para conseguir bolsas. En contraposición, Alonso asegura que o seu departamento limitarase a ofrecer o mínimo de horas que lle permita a lei. "Se é unha hora, pois será unha hora", indicou.
Ademais, a eliminada Educación para a Cidadanía será recuperada pola Xunta. A consellería ten capacidade para crear novas materias, as de libre configuración autonómica, que non son de obrigada oferta en todos os centros. Nese apartado é no que se inscribirá Educación para a Cidadanía.
Alonso evitou falar de "insubmisión" cara á LOMCE. Pero sostén que a previsión é que este mes se presente o recurso de inconstitucionalidade contra a reforma. E insistiu en que a Xunta non financiará aos centros que só escolarizan a mozos e mozas por separado.
Outras medidas
Reválidas. A Xunta di que “ofrecerá unha saída” para aqueles que non superen estas probas para que “ningún neno quede en terra de ninguén por culpa da LOMCE”.Escolarización. A consellería fixará criterios para que se garanta unha “escolarización equilibrada do alumnado con necesidades” de apoio nos centros públicos e concertados. Ademais, “Andalucía garantirá prioritariamente a existencia de prazas públicas suficientes”.
Ciclos. A LOMCE contempla a eliminación dos ciclos. Pero a consellería garantirá a permanencia do profesorado cos alumnos durante dous cursos, co que se reverte en parte esa medida.
Ningún comentario:
Publicar un comentario