CEAPA celebra as declaracións realizadas por parte de posibles
futuros gobernantes dalgunhas comunidades autónomas nas que está
previsto un cambio nos seus respectivos gobernos autonómicos, anunciando
actuacións dirixidas a paralizar a implantación da LOMCE nalgúns
territorios ou a minimizar os efectos da súa aplicación noutros.
CEAPA recorda que en xullo de 2013, todos os partidos da oposición,
agás UPyD e Foro de Asturias, asinaron un compromiso de derrogación da
LOMCE cando o partido do Goberno central perdese a maioría absoluta, xa
que esta lei unicamente foi votada polo partido do Goberno e na súa
elaboración non houbo participación doutros partidos políticos nin da
comunidade educativa.
Os cambios nas configuracións dos gobernos autonómicos e municipais
xurdidos tras as eleccións municipais e autonómicas celebradas o pasado
24 de maio xeraron unha expectativa social sobre as medidas que poden
adoptarse para frear a implantación da LOMCE sobre a base das
competencias que en materia educativa teñen as Comunidades Autónomas.
Para CEAPA é inaceptable que algúns editores dean instrucións ás
comunidades autónomas sobre as súas competencias en educación chegando a
recordarlles que "o único que compete" ás comunidades é desenvolver e
completar a normativa básica estatal de obrigado cumprimento e
aplicación "dentro da regulación e límites establecidos polo Goberno".
Resulta inadmisible unha inxerencia deste calibre por parte dun sector
que unicamente persegue intereses económicos o que demostra que son os
únicos que saen beneficiados pola imposición da LOMCE.
A ameaza feita pública por estes editores que pretenden denunciar a
aquelas administracións que limiten as súas expectativas de negocio
evidencia o despropósito derivado do cambio de libros que se vive curso
tras curso no noso sistema educativo descatalogando materiais
perfectamente válidos mediante o cambio de temas a páxinas distintas, o
que carrexa o cambio do ISBN e a súa teórica imposibilidade legal de
reutilización en cursos posteriores.
Chama a atención que os editores pretendan utilizar á Alta Inspección
Educativa para deféndaa os seus intereses, cando este órgano debe velar
pola gratuidade do ensino.
As editoriais teñen previstos uns beneficios derivados da
implantación da LOMCE baseados nunhas expectativas de negocio propias da
óptica empresarial, pero hai que recordar non existe normativa ningunha
que obrigue ao uso de libros de texto nin ao seu cambio por parte da
Administración nin dos docentes nin por suposto das familias que son as
que realizan o desembolso para a adquisición duns materiais totalmente
innecesarios xa que os que se utilizan en cursos anteriores son
perfectamente válidos.
Esta situación está a ocasionar graves prexuízos aos bancos de libros
xestionados polas AMPAS que foron creados sen expectativas de negocio e
dentro da loita polo dereito é recibido unha educación gratuíta
recoñecida na nosa Constitución pero continuamente ignorada por parte
das diferentes administracións públicas.
Os responsables políticos teñen a obriga de velar polos intereses da
cidadanía tanto en materia económica coma na cobertura de dereitos e non
poden permitir que os editores dean instrucións ás comunidades
autónomas sobre as súas competencias en educación acusándoos de xerar
incerteza e inseguridade xurídica, á vez que se autoproclaman parte do
sistema educativo equiparándose ás familias alumnado e mesmo a
Inspección.
CEAPA esixe aos novos gobernos que anuncian a paralización da LOMCE
nos seus territorios que diten instrucións aos centros para que
reutilicen os libros e materiais que se están a utilizar no curso que
acaba de finalizar para evitar que as familias realicen un gasto
innecesario, inxustificado e inmoral e non cedan ás presións de negocio
de determinados grupos que pretenden que as súas perdas sexan resarcidas
con diñeiro público.
CEAPA recorda que os poderes públicos son os responsables de garantir
unha educación gratuíta tal como recolle a Constitución, e esixe ás
administracións que respecten os bancos de libros, froito do esforzo e
solidariedade das familias dos centros públicos e non descarta realizar
as actuacións oportunas para pedir o resarcimento económico a quen
corresponda en caso de que se obrigue á compra de libros de texto en
etapa obrigatoria e polo tanto gratuíta.
Ningún comentario:
Publicar un comentario