venres, 25 de outubro de 2013

Wert tende a man tras a terceira folga educativa


  • Os colectivos de docentes consideran pouco crible a oferta de diálogo, pero acéptana cunha axenda sobre a mesa. A asociación de pais CEAPA oponse a debater co ministro.
  • "Se nos convoca formalmente e frea a tramitación da LOMCE, falaremos", di Francisco García, de CCOO. ANPE, disposto a negociar puntos concretos da LOMCE.O Ministerio de Educación cualificou de fracaso a folga no sector educativo deste xoves, 24 de outubro; a terceira contra as políticas de ensino nesta lexislatura. Pero deseguido tendeu a man aos sindicatos docentes e as organizacións de pais e alumnos para abrir un "diálogo aberto" tomando como base o texto da LOMCE, no que se presenten "propostas reais e razoadas". Así o manifestou a secretaria de Educación, Montserrat Gomendio, tras cualificar de "fracaso" o paro.
    Os colectivos de profesores fíanse pouco desta oferta de debate, pero deslizan a idea de que o ministro José Ignacio Wert haxa visto que "a sociedade educativa lle dá as costas" e busque un achegamento para non sacar adiante sur políticas en solitario, non só no Parlamento, senón no sector do ensino.

    En xeral, os sindicatos ven "pouco crible" a oferta de diálogo e algúns representantes cren que chega demasiado tarde, pero collen a luva se o Ministerio presenta formalmente unha proposta de diálogo e negociación sobre as políticas educativas.

    Falar cunha axenda concreta

    "Se se concreta esa oferta de diálogo, sería o primeiro resultado desta mobilización. Se nos convoca, acudiremos, pero deberá suspender ou frear o proceso de tramitación da LOMCE. O contrario sería unha operación de maquillaxe para finxir un consenso", sostén Francisco García, responsable da federación de ensino de CCOO.
    Este colectivo recorda, non obstante, que a diferenza coa política do Goberno é maiúscula, polos axustes e cunha reforma educativa que, segundo o sector sindical, contén aspectos inconstitucionais. Por iso, o representante advirte de que seguen apostando polo calendario de mobilizacións e estudan mecanismos xurídicos para tombar puntos da lei como a blindaxe dos concertos na escola diferenciada por sexo, e estudan se a programación da oferta de ensinanzas gratuítas en función da demanda cuestiona a igualdade de oportunidades.

    ANPE quere negociar puntos da LOMCE

    Nicolás Fernández, presidente do Sindicato de Profesores ANPE, sostén que están dispostos a negociar sobre aspectos concretos da lei Wert. "Se nos chama para falar, estaremos encantados de acudir". O colectivo cifra nun 70% o apoio ao paro e asegura que "o descontento maioritario" na comunidade educativa debe facer reflexionar o Goberno sobre a oportunidade e a validez da LOMCE.
    "Se non se mellora no trámite parlamentario, nacerá xa con data de caducidade (....) As razóns da folga non se xustifican co tópico da ideoloxía política". Fernández formula reformular aspectos polémicos da reforma, como a configuración e o deseño curricular e a perda de peso de importantes materias. Se se mantén a redacción actual, coa complexidade dalgunhas das medidas, o impacto na organización dos centros, e coa incidencia dos recortes," o calendario de aplicación do que comezará o ano próximo é practicamente inviable.

    Ademais, ANPE pide ao Goberno un "compromiso inequívoco coa escola pública" e un pacto de mínimos entre o Estado e as comunidades para que haxa unha memoria económica suficiente para non deteriorar a educación.

    A escola concertada: "O diálogo chega tarde"

    Tamén, o sindicato docente da escola concertada acepta a proposta de diálogo, aínda que pensa que chega demasiado tarde. Jesús Pueyo, secretario xeral de FSIE, pensa que mellor é falar que a confrontación, pero lamenta que o Ministerio virou as costas ata agora na negociación.
    Este colectivo non pide a derrogación da LOMCE, pero si que se modifique a regulación dos concertos; considera que a norma xera inseguridade xurídica porque non permite a renovación automática dos concertos. Tamén, rexeita a perda de peso do Consello Escolar na toma de decisións. "Cunha lei que pode ser derrogada en pouco tempo e co recortes, é imposible que o sistema educativo avance", conclúe.

    Os pais falan de "incendio" na educación

    Port a súa parte, a asociación de pais CEAPA, que representan tres millóns de familias, non só non se fía da oferta de Wert senón que se opón a debater con el porque pensa que quedou desacreditado polas súas políticas e as formas. José Luis Pazos, voceiro do colectivo e da Plataforma pola Escola Pública, opina que a reacción do Goberno é unha "saída cara a adiante ante unha batalla perdida".

    O colectivo recorda que a Plataforma pola Escola Pública rexistrou en La Moncloa un millón de firmas contra a lei Wert e os recortes, pero que ninguén do gabinete de Mariano Rajoy os recibiu. "Foi o peor inicio do curso. As familias non poden pagar os libros, nin o comedor, de anulan as bolsas, quítanse profesores, horas de refuerzo...Se xerou un incendio na educación".

Ningún comentario:

Publicar un comentario