Reunidos no Senado, os conselleiros de Educación de Cataluña, Euskadi, Andalucía, Asturias e Canarias rexeitan a reforma educativa tanto polo contido educativo coma pola súa incidencia nas competencias das comunidades.
Os conselleiros de Educación de Cataluña, Euskadi, Andalucía, Asturias e Canarias fixeron fronte común este martes no Senado para expresar o seu rexeitamento a 'lei Wert', tanto polo contido educativo coma pola súa incidencia nas competencias das comunidades, que nalgúns casos os levou a declararse insumisos á lei e a anunciar recursos ante o Tribunal Constitucional en canto a norma se aprobe.Os cinco ofreceron unha rolda de prensa conxunta recollida por Europa Press antes de iniciar o debate da lei na Comisión Xeral de Comunidades Autónomas, na que se discutirá a incidencia da LOMCE nas competencias autonómicas e na que participarán 15 conselleiros e o propio ministro de Educación, José Ignacio Wert.
Dende o Goberno vasco, a conselleira Cristina Uriarte reiterou o desacordo co proxecto de lei do seu Goberno e subliñou que teñen "a toda a comunidade educativa" do seu lado. Insistiu en que a iniciativa invade competencias vascas, "carece de consenso político e social" cando é un proxecto "sensible" que tería que estar pactado, e engadiu que os obxectivos da lei están "absolutamente superados" no País Vasco. "Esta lei non nos serve para mellorar o sistema de educación de Euskadi", resolveu.
Irene Rigau, conselleira catalá, cargou contra a LOMCE por non conter "nin unha vez" a expresión 'competencia compartida', que é o que di a Constitución. "Representa unha involución, situaría a Cataluña 32 anos atrás, cando tivemos o traspaso por real decreto das transferencias. E ademais altera o modelo lingüístico, o catalán deixa de ser troncal", subliñou Rigau, que tamén censurou o calendario de aplicación da lei que se impón, de dous anos. "Iso é someter a un grande estrés e a moitas disfuncións o noso sistema", criticou a conselleira.
O conselleiro andaluz, Luciano Alonso, advertiu de que "as leis impostas e xordas son unha barrea infranqueable" e asegurou que este é o caso da LOMCE, unha norma que "rompe a igualdade", impide o apoio para os máis desfavorecidos e inclúe ferramentas "desfasadas" como as reválidas. "Esta lei rompeu o consenso dos grupos parlamentarios, da comunidade educativa e das comunidades autónomas. Se non hai rectificación, verémonos obrigados a ir ao Constitucional, reiterou. "A nosa aposta é unha educación integradora. Serve de pouco facer individualidades ricas en coñecementos e actitudes se quen as posúe non está disposto a poñelas en causas comúns", agregou.
Por Asturias, a conselleira Ana González Rodríguez presentouse no Senado co respaldo, dixo, do 90% da comunidade educativa do Principado. "E vingo tamén en nome do Goberno de Asturias para dicir ademais que están a invadir competencias da nosa comunidade só coa pretensión ideolóxica de devolvernos outros modelos educativos de hai moito tempo, segregadores, con reválidas. Non ten o obxectivo de traballar pola inclusión de todo o mundo", engadiu.
En canto ao conselleiro canario, o socialista José Miguel Pérez, vicepresidente ademais do Goberno autonómico, asegurou que se difundiu "o desprestixio do sistema educativo" para impulsar esta lei. Pérez dixo tamén que o proxecto aínda empeorou coa tramitación parlamentaria e como exemplo, "a desaparición da educación como servizo público, definición eliminada para converter o dereito á educación nun negocio, o que está a buscar en definitiva o PP con esta lei", resumiu.
Ningún comentario:
Publicar un comentario