mércores, 9 de outubro de 2013

Os adultos españois, á cola en matemáticas e comprensión lectora

España sitúase á cola, xunto con Italia, dos países da OCDE en comprensión lectora e en matemáticas, e o nivel de rendemento dos seus cidadáns adultos sitúase de media nun equivalente a non entender o gráfico do recibo da luz ou a non comprender textos densos como El Quijote.
Estas son as principais conclusións do Programa Internacional para a Avaliación da Competencia dos adultos (PIAAC, polas súas siglas en inglés), que se realizou por primeira vez e avalía o rendemento lector e matemático dos adultos, e nel participaron 157.000 persoas de 23 países e de entre 16 a 65 anos, entre elas 6.055 españois (un 14 por cento inmigrantes).
Mentres Xapón e Finlandia ocupan as primeiras posicións con 296 e 288 puntos, respectivamente, en comprensión lectora, así como en matemáticas (288 e 282), os adultos españois obteñen 252 puntos na primeira das habilidades (penúltima posición) e 246 na segunda (última).
Cifras que sitúan a España nunhas "posicións atrasadas", segundo dixo na presentación a secretaria de Estado de Educación, Montserrat Gomendio, que detallou que España se atopa a 21 e 19 puntos da media da OCDE e da UE en comprensión lectora e a 23 e 22 en matemáticas.
O informe, coñecido como o PISA para adultos, divide seis niveis de rendemento -sendo inferior a 1 o peor e 5 o mellor- e sitúa aos españois no nivel 2 de lectura e matemáticas, equivalente a que lles custa extraer conclusións dunha lectura e só poden realizar cálculos matemáticos sinxelos.
Hai unha proporción alta de adultos nos niveis máis baixos da escala (27 % en comprensión lectora e 31 % en matemáticas) e unha proporción baixa nos máis altos (5 % e 4 %), cifras só similares ás de Italia.
En canto ao nivel educativo, revela que os adultos que obteñen os mellores resultados son os máis preparados e reflexa que en países como Xapón, Suecia, Países Baixos ou Eslovaquia, os titulados en Bacharelato e FP de grao medio conseguen mellores resultados que os universitarios españois.
Respecto á contorna laboral, expón que a taxa de paro para os españois con competencias matemáticas nos niveis menos 1 e 1 é de máis de tres veces (28,0 %) que a dos que teñen competencias nos niveis 4 e 5 (8,4 %) e que o salario dos primeiros é inferior á metade do dos segundos (68 % fronte a 155 %).
Así mesmo, o informe apunta que a poboación empregada obtén medias superiores aos desempregados, aínda que subliña que en España os que teñen traballo logran unha puntuación media inferior á dos desempregados de máis da metade dos países da OCDE.
Os homes, en xeral, e en España tamén, logran resultados lixeiramente superiores ás mulleres e a diferenza resulta máis ampla en matemáticas que en comprensión lectora; no caso dos máis novos, esas diferenzas son pouco apreciables en ambas as competencias.
O PIAAC pon de manifesto que os adultos de máis idade teñen, en xeral, peores resultados que os máis novos, e sinala que en España o grupo de idade de 16 a 34 anos obtén 37 puntos máis que os de 55 a 65, mentres que na OCDE esta diferenza é de 27 puntos, o que significa que España recuperou 10 puntos con respecto aos outros países co paso dos anos.
Sobre este aspecto Gomendio recalcou o "avance moi significativo" que supón respecto da xeración anterior de quen estudaron nos setenta, grazas á escolarización dunha parte maior da poboación, mentres que é "menor, pero significativo", o avance debido á educación postobligatoria nos oitenta.
"Pero a partir dos noventa prodúcese un estancamento que coincide coa entrada en vigor da LOGSE", engadiu Gomendio.

Ningún comentario:

Publicar un comentario