Asociacións e colectivos vinculados ao
mundo educativo, activismo social e político e á defensa do medio
puxeron en marcha a iniciativa 'A educación que nos une', que pretende
ser un foro de debate e reflexión sobre propostas para "unha nova
educación" e para a "resistencia" á Lei Orgánica para a Mellora da Lei
Educativa (LOMCE).
Así, os integrantes da plataforma 'Stop Lei Wert' --ATTAC,
Xuventude Sin Futuro, Yo estudei na pública, Rede IRES, Ecoloxistas en
Acción, Movemento de Renovación Pedagóxica e Rosa Sensat, entre outras--
crearon esta proposta, unha vez aprobada a lei, co obxectivo de "ir por
diante do Goberno" e facer posible "entre todos" unha educación
"pública, inclusiva, coeducativa, científica, ecolóxica e laica,"."As leis só teñen sentido se as obedecemos e, en concreto, a LOMCE é unha imposición", afirmou a voceira de Yo estudei na pública, Ana Contreras, que advertiu de que o Goberno non a consensuou nin coa comunidade educativa nin co conxunto da sociedade. "Chegou o momento de construír a educación que queremos e que moitas persoas xa están a poñer en práctica", engadiu.
Entre os obxectivos de 'A educación que nos une' encóntrase a resistencia á LOMCE, que cualifican de "neoliberal, mercantilista e segregadora,". Se ben non ofrece accións de desobediencia concretas, porque non queren que os docentes "se xoguen a vida ou o posto de traballo", si formulan que se ensine dunha forma "distinta" dentro da aula á que establece o sistema educativo actual.
Fronte a unha educación que xera "inxustizas sociais e ambientais", propoñen unha educación "transformadora" que crea unha "rede de persoas comprometidas". Así mesmo, entenden que para combater a educación como "mero adestramento" é necesario que se respecten os dereitos da infancia e xuventude e se atenda a dimensión afectiva e ética das persoas.
Estas organizacións critican no seu manifesto que sexa a OCDE, a CEOE e a Conferencia Episcopal quen decida os contidos e non a comunidade educativa no seu conxunto, ou que se conciba a educación como un rankig individual e non aposte polo traballo en equipo. Tamén censuran que "segregue" o alumnado en función de variables académicas en lugar de recuperar o "valor da diversidade".
A xuízo destas entidades, a LOMCE "recentraliza" as políticas educativas, o que provoca "perda de democracia" nos centros, "dificulta" a tarefa de mestres que están ao servizo das "reválidas", e "mingua" as competencias das comunidades autónomas. Fronte a isto, esixen a "devolución" destas competencias á comunidade educativa, profesorado e autonomías.
Ningún comentario:
Publicar un comentario