O calendario graduado de aplicación da Ley Wert esconde un burato que vai deixar colgado sen titularse en ESO polo menos un ano aos alumnos que estreen a Formación Profesional Básica,
un novo ensino dirixido aos estudantes con máis dificultades para
rematar a educación obrigatoria, que ata agora cursaban os chamados
Programas de Cualificación Profesional Inicial (PCPI). A FP básica que
crea a Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), que comeza
este setembro e dura dous cursos, permite obter o título de graduado en
ESO só se se aproba a nova reválida de secundaria.
Pero esa reválida non empeza a aplicarse ata o curso 2017-2018. A
consecuencia? Que os estudantes que rematen a FP básica en prazo a
rematarán en 2016, e non terán máis remedio que esperar como mínimo un
ano ata poder facer a reválida e obter o graduado escolar.
Un total de 84.217 alumnos cursaron un Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI) no curso 2011-2012, dos cales 11.178 se graduaron en secundaria. Nos PCPI -nos que os estudantes avanzan en coñecementos básicos e aprenden os rudimentos dun oficio-pódese elixir entre facer só o primeiro curso (co que non se obtén o título en ESO, só o de cualificación profesional) ou cursar tamén o segundo, de carácter voluntario, que si dá o título directamente cando se supera.
O Ministerio de Educación é consciente deste fallo do calendario porque se lle formulou no Consello Escolar do Estado, segundo fontes presentes no organismo. Non obstante, non previu ningunha fórmula específica para arranxar o limbo no que quedarán estes estudantes. Os primeiros alumnos da FP básica, segundo fontes do departamento de José Ignacio Wert, obterán "un título que lles permitirá seguir en FP de Grao Medio ou acceder ao mercado laboral". E para graduarse en ESO, explican estas mesmas fontes, "poderán presentarse á proba libre para a obtención do título de graduado en Educación Secundaria para Adultos regulada por GÁBEA".
"Pero esa proba para adultos require ter cumprido 18 anos coa excepción dos maiores de 16 que teñan un contrato de traballo) e os estudantes poden empezar a FP básica con 15 anos e rematala con 17", explica Miguel Recio, director de instituto e responsable de estudos de CC OO. Así que tampouco soluciona nada: tamén estarán colgados un ano á espera de cumprir a maioría de idade.
"Os rapaces van quedar en terra de ninguén", quéixase José Antonio Martínez, da Federación de Asociacións de Directivos de Centros Educativos Públicos. "E un ano colgados a esas idades é unha eternidade", alerta o director de instituto, que sabe por experiencia que nese tempo os rapaces "poden centrarse ou descentrarse totalmente", sobre todo tendo en conta que o perfil destes alumnos é complicado (adoitan ter repetido varios cursos), xa que precisamente se lles deriva a estes estudos porque non foron capaces de superar con normalidade os cursos de secundaria. Martínez non entende a "présa innecesaria" do Goberno na aplicación da reforma educativa. "Esta aceleración que levan provoca estes desaxustes", critica. "O sistema non pode crear vías pechadas".
Que efectos laborais terá na práctica ese limbo dun ano sen poder graduarse en ESO? Nun mercado cunha taxa de paro do 55% para os menores de 25 anos, é obvio que o nivel de formación importa moito. "O título en ESO fai de barreira de entrada na selección de candidatos da maioría dos sectores", indica Andreu Cruañas, presidente de Asempleo, a patronal de axencias de emprego.
O sector educativo e as comunidades autónomas viñeron reclamando ao ministerio de José Ignacio Wert un atraso na aplicación da LOMCE, cuxa implantación progresiva comeza este setembro para primeiro, terceiro e quinto de primaria e para a FP básica. As autonomías do PP lograron que Wert cedese e revisase o calendario de aplicación, pero os novos prazos tampouco convencen varias comunidades, que insisten en que non lles dá tempo a aplicar a lei.
Outro dos efectos das présas do ministerio, indican os expertos, é que de momento só se desenvolveron os currículos de FP básica de 21 das 27 familias profesionais que existían nos PCPIS. "Isto crea unha inseguridade xurídica enorme", afirma Miguel Latorre, responsable estatal de Ensino Público de UGT. "Nos centros nos que se están a impartir PCPI de intervención sociocomunitaria, por exemplo, que é un dos que non se desenvolveu aínda, pregúntanse se o seguirán dando en setembro ou se vai desaparecer". Os directores quéixanse de que aínda hai moitos aspectos no aire a falta só duns meses para que os primeiros alumnos comecen a cursar a nova FP básica. "Non hai xustificación para tanta présa", resolve o seu representante, José Antonio Martínez.
Un total de 84.217 alumnos cursaron un Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI) no curso 2011-2012, dos cales 11.178 se graduaron en secundaria. Nos PCPI -nos que os estudantes avanzan en coñecementos básicos e aprenden os rudimentos dun oficio-pódese elixir entre facer só o primeiro curso (co que non se obtén o título en ESO, só o de cualificación profesional) ou cursar tamén o segundo, de carácter voluntario, que si dá o título directamente cando se supera.
O Ministerio de Educación é consciente deste fallo do calendario porque se lle formulou no Consello Escolar do Estado, segundo fontes presentes no organismo. Non obstante, non previu ningunha fórmula específica para arranxar o limbo no que quedarán estes estudantes. Os primeiros alumnos da FP básica, segundo fontes do departamento de José Ignacio Wert, obterán "un título que lles permitirá seguir en FP de Grao Medio ou acceder ao mercado laboral". E para graduarse en ESO, explican estas mesmas fontes, "poderán presentarse á proba libre para a obtención do título de graduado en Educación Secundaria para Adultos regulada por GÁBEA".
"Pero esa proba para adultos require ter cumprido 18 anos coa excepción dos maiores de 16 que teñan un contrato de traballo) e os estudantes poden empezar a FP básica con 15 anos e rematala con 17", explica Miguel Recio, director de instituto e responsable de estudos de CC OO. Así que tampouco soluciona nada: tamén estarán colgados un ano á espera de cumprir a maioría de idade.
"Os rapaces van quedar en terra de ninguén", quéixase José Antonio Martínez, da Federación de Asociacións de Directivos de Centros Educativos Públicos. "E un ano colgados a esas idades é unha eternidade", alerta o director de instituto, que sabe por experiencia que nese tempo os rapaces "poden centrarse ou descentrarse totalmente", sobre todo tendo en conta que o perfil destes alumnos é complicado (adoitan ter repetido varios cursos), xa que precisamente se lles deriva a estes estudos porque non foron capaces de superar con normalidade os cursos de secundaria. Martínez non entende a "présa innecesaria" do Goberno na aplicación da reforma educativa. "Esta aceleración que levan provoca estes desaxustes", critica. "O sistema non pode crear vías pechadas".
Que efectos laborais terá na práctica ese limbo dun ano sen poder graduarse en ESO? Nun mercado cunha taxa de paro do 55% para os menores de 25 anos, é obvio que o nivel de formación importa moito. "O título en ESO fai de barreira de entrada na selección de candidatos da maioría dos sectores", indica Andreu Cruañas, presidente de Asempleo, a patronal de axencias de emprego.
O sector educativo e as comunidades autónomas viñeron reclamando ao ministerio de José Ignacio Wert un atraso na aplicación da LOMCE, cuxa implantación progresiva comeza este setembro para primeiro, terceiro e quinto de primaria e para a FP básica. As autonomías do PP lograron que Wert cedese e revisase o calendario de aplicación, pero os novos prazos tampouco convencen varias comunidades, que insisten en que non lles dá tempo a aplicar a lei.
Outro dos efectos das présas do ministerio, indican os expertos, é que de momento só se desenvolveron os currículos de FP básica de 21 das 27 familias profesionais que existían nos PCPIS. "Isto crea unha inseguridade xurídica enorme", afirma Miguel Latorre, responsable estatal de Ensino Público de UGT. "Nos centros nos que se están a impartir PCPI de intervención sociocomunitaria, por exemplo, que é un dos que non se desenvolveu aínda, pregúntanse se o seguirán dando en setembro ou se vai desaparecer". Os directores quéixanse de que aínda hai moitos aspectos no aire a falta só duns meses para que os primeiros alumnos comecen a cursar a nova FP básica. "Non hai xustificación para tanta présa", resolve o seu representante, José Antonio Martínez.
Ningún comentario:
Publicar un comentario