Dirixentes socialistas, voceiros en
educación dos sindicatos UGT e CCOO e das asociacións de pais e nais de
alumnos criticaron a reforma educativa a través da LOMCE, que supón un
"adelgazamento" do dereito á educación ao tempo que implica unha
"regresión sen precedentes" en España.
A nova lei vai ter "efectos desvastadores", segundo advertiron
estes colectivos durante a súa intervención no 'Diálogo' sobre educación
que o PSOE celebra este sábado en Santander, dentro do proceso da
Conferencia Política que se celebrará en novembro. Tras a inauguración
da conferencia educativa desenvolveuse a primeira mesa redonda, que
versou sobre os retos educativos da estratexia europea 2020 ante a LOMCE
e os recortes presupostarios.O debate estivo moderado pola eurodeputada Eider Gardiazábal, quen afirmou que se ben España é o "alumno avantaxado" ao seguir as recomendacións da Comisión Europea en materia de recortes, subas de impostos ou reforma laboral, non o é cando dende Bruxelas se aconsellan medidas para, por exemplo, previr e rematar co abandono escolar, recomendacións que o noso país debería seguir "a pés juntillas".
Na mesa interviñeron o presidente de CEAPA (Confederación Española de Asociacións de Pais e Nais de Alumnos), Jesús María Sánchez, para quen a LOMCE supón un "adelgazamento" do dereito á educación, ademais dunha "regresión sen precedentes" en España, con efectos "desvastadores" no presente e o futuro. Por iso, indicou que "nunca" houbo un "clamor tan grande" contra unha lei.
Carlos López, de FETE UGT, apuntou que a nova lei vai "afondar" os problemas do sistema educativo, entre os que citou o abandono escolar. Ademais, na súa opinión, a futura norma representa o "sálvese quen poida", é dicir, que se non hai diñeiro abondo, serán as propias familias as que terán que custear a educación dos seus fillos. "Van rematar co concepto de servizo público", advertiu.
En similares termos, Francisco García, de FE CCOO, avisou que coa reforma educativa do PP non se resolverán os problemas actuais, senón que se crearán outros novos onde antes non había". Máis concretamente, e a xeito de exemplo, criticou que en España haxa "máis taxas" e "menos bolsas", e comparou que mentres é o terceiro país da Unión Europea coas taxas educativas máis elevadas, é dos que "menos" bolsas conceden, cunha media de 23 alumnos de cada cen.
A isto súmase, como puntualizou o "endurecemento" das condicións para acceder a estas, xa que só poderán beneficiarse das axudas os que obteñan unha media superior ao 6,5. "Sen educación non hai futuro", sentenciou.
Na primeira mesa de debate tamén interviñeron os titulares de Educación de Asturias e Andalucía. A conselleira do Principado, Ana González, indicou que coa LOMCE non pode haber "morneza" ou "pacto" ningún con aqueles partidos ou sectores que a defenden, xa que "cada paso" que se dea con esta norma vai "endurecer" e vai ser "moito peor".
E despois de dicir que é "mentira" que "con menos diñeiro faise máis", apuntou que unha das "claves" do sistema "público" que defenden pasa por que haxa "recursos".
Finalmente, o conselleiro da Xunta, Luciano Alonso, avogou por unha educación "integral" e "integradora" no sistema público. Segundo subliñou, a educación fainos "máis libres, máis emprendedores e máis críticos", ao tempo que supón tamén "máis economía" e emprego "de calidade".
Ningún comentario:
Publicar un comentario