A Comisión de Educación do Congreso dos Deputados aprobará previsiblemente este xoves a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE) reforzando no seu articulado a idea de que o castelán sexa a lingua vehicular en todo o Estado e coa promesa da maioría da oposición de derrogala en canto lles sexa posible.
Nas negociacións, PP e UPyD selaron este mércores ata 13 transaccionais entre as que destaca a que concreta o papel do castelán no ensino e reforza o seu carácter de lingua vehicular, xa que a disposición obxecto de modificación (38) se limitaba establecer que as administracións educativas garantisen "o dereito dos alumnos a recibir as ensinanzas en castelán, lingua oficial do Estado, e nas demais linguas cooficiais nos seus respectivos territorios".
Concretamente, o texto acordado recolle que: "As administracións educativas garantirán o dereito dos alumnos a recibir as ensinanzas en castelán, lingua oficial do Estado, e nas demais linguas cooficiais nos seus respectivos territorios. O castelán é lingua vehicular do ensino en todo o Estado e as linguas cooficiais sono tamén nas respectivas comunidades autónomas, de acordo cos seus estatutos e normativa aplicable,".
Este acordo entre PP e UPyD suscitou unha pequena lea este xoves entre o PP e CiU, cuxo voceiro na materia, Martí Barberà considera que esta emenda acordada supón un ataque ao modelo educativo catalán, así como á lingua catalá, mentres que dende o lado 'popular', tanto o seu voceiro no Congreso, coma o histórico voceiro en Educación Eugenio Nasarre, quen sinalou esta tarde que "os feitos son moi testans" e o castelán está "marxinado" como lingua vehicular no ensino en Cataluña.
"O conxunto da sociedade catalá ten un problema con isto e todas as situacións de anomalía se superaron e pídolles que abandonen a posición de intransixencia que manteñen", sentenciou.
REXEITAMENTO DA MAIORÍA DA OPOSICIÓN
Por outro lado e, tal e como onte sucedeu ao inicio de cada unha das súas intervencións, os voceiros de PSOE, CiU, PNV e a Esquerda Plural (IU-ICV-CHA) leron o mesmo texto que consensuaron no Senado en xullo en contra da LOMCE e comprometéndose con que a derrogarán en canto lles sexa posible.Ademais, criticaron que o PP non lles ofrecese ningún texto para pactar, nin se lles aceptasen apenas algunha emenda parcial, a falta dunha votación final este xoves. Dende o PSOE, Mario Bedera criticou en declaracións aos medios ao final da comisión que non foi "un debate limpo", ao terse decatado dos pactos entre PP e UPyD a través da prensa, uns textos que ao seu xuízo insisten na vía da españolización "que poñen a Wert".
Ata a data, tanto no trámite de relatorio coma durante estas sesións parlamentarias, incluíronse ao texto presentado polo Goberno tres emendas parciais de UPN, tres de BNG, tres de Foro de Asturias, 13 emendas pactadas con UPyD, e outras catro transadas con Foro de Asturias.
Segundo explicou aos medios o propio voceiro de Foro de Asturias, Enrique Álvarez Sostres, estas últimas emendas pactadas especifican que son as adminsitraciones educativas as que poden programar horas de reforzo ou afondamento, de apoio pedagóxico, a aqueles alumnos que teñan "déficits escolares importantes" en materias troncais ou específicas, así como outro texto acordado para reforzar a concienciación no ensino contra a violencia de xénero.
Ademais, asegurou que se alcanzou outra transacción entre PP, Foro de Asturias e Coalición Canaria para favorecer programas especiais para as escolas rurais e aquelas que se encontren en territorios con descenso demográfico ou singularidades específicas como a insularidade.
EQUIDADE NA EDUCACIÓN E AUTONOMÍA DE CENTROS
No debate desta tarde tratáronse os bloques da LOMCE referentes á equidade na educación ou a autonomía dos centros. Dende o PP, Piar Marco resaltou que esta futura normativa "se preocupa" polos alumnos con problemas e aproveita ao máximo" a educación dos nenos con altas capacidades intelectuais, unha das emendas incorporadas por UPN ao texto.Mentres, Federico Buyolo, do PSOE, criticou neste bloque que o texto da lei reserve unhas prazas para os alumnos excelentes e sexan os centros os que poidan elixir e non os que teñen dificultades, á vez que reprochou ao PP que con este Goberno se rompeu a equidade educativa eliminando bolsas, poñendo máis dificultades para que os alumnos poidan seguir cos seus estudos, romper coa igualdade de oportunidades e eliminar a educación como un servizo pública.
Sobre educación diferenciada, rexeita que se teña que financiar con fondos públicos e este ministro "modifique o texto da lei para favorecer a uns centros". Chámase política á carta, sentenciou.
Por parte do BNG, Rosana Pérez sinala que con esta futura normativa se vai empeorar a equidade na educación porque considera que a LOMCE non é equitativa no acceso á educación en igualdade de condicións a todo o alumnado, e conduce ao fracaso e á exclusión ao alumnado con maiores dificultades e favorece á educación privada fronte á pública.
FORMACIÓN PROFESIONAL
O voceiro adxunto de Educación do PP no Congreso, Francisco Cabrera, sinalou que unha debilidade do sistema educativo español é o descrédito cara á FP, que a LOMCE quere mellorar fomentando as pasarelas que non imposibilitan a educación superior, ou eliminando a rixidez no tránsito entre os diferentes itinerarios.O voceiro de CiU na materia, Martí Barberà, criticou que esta reforma educativa volve á adopción de que a FP só a elixen os alumnos que non serven para estudar, a pesar de que a FP mellorase os índices de fracaso rexistrados en anos anteriores.
Dende a Esquerda Plural (IU-ICV-CHA), Caridade García Álvarez, avisou de que imitar a Alemaña coa FP é "un erro" posto que o tecido produtivo español está composto nun 90 por cento por pemes, a diferenza de Alemaña.
A xuízo da voceira do PNV de Educación, Isabel Sánchez Robles, o tratamento que fai a LOMCE sobre a FP "cae polo seu propio peso" e encóntrase "de fronte co modelo de éxito vasco", e por iso considera que a mellor forma para mellorar a FP sería extrapolar o modelo vasco ao resto do territorio.
Ningún comentario:
Publicar un comentario