O ministerio cede tamén nos itinerarios da ESO para tentar achandar o camiño a un pacto de Estado.
As comunidades autónomas e o Ministerio de Educación acordaron volver onde empezaron. A estrutura da proba de acceso á Universidade será “practicamente idéntica” á Selectividade e seguirana deseñando os campus, como ata agora. Este cambio – o deseño desde as Universidades- é a última novidade sobre as reválidas, que o Goberno sacrificou en apenas catro meses para achandar o camiño na súa aposta por un pacto de Estado e cara a un cambio de lei educativa.Na primeira conferencia sectorial do novo Goberno celebrada este luns deuse a puntilla final a un dos aspectos máis criticados da Lei Orgánica aLOMCE: as avaliacións externas en todas as etapas. No proxecto de real decreto lei que se presentou ás rexións engadiuse mesmo unha rebaixa do impacto dos exames de diagnóstico previstos en Primaria, en marcha desde fai dous cursos. O ministerio permite desde agora que estas probas, tamén moi contestadas desde a comunidade educativa e a oposición, sexan muestrales.
E elimínase outro dos puntos quentes da LOMCE. A lei prevé distintos itinerarios de 4º da Educación Secundaria Obrigatoria (ESO), que supoñen distintas vías distintas de saída aos alumnos de 15 anos: unha enfocada ao bacharelato de letras, outra ao de ciencias e outra á formación profesional. Co novo cambio, todos eses alumnos sairán cun mesmo título. E tamén obterán o título de ESO os alumnos da Formación Profesional Básica, que quedaban nun limbo.
O encontro entre os conselleiros e os representantes do Ministerio de Educación desenvolveuse con inusitada brevidade, en apenas hora e media. A maioría dos cambios de calado incluídos na sesión foran previamente pactados entre Educación e as comunidades do PSOE, que saíron do encontro cunha euforia pouco habitual. É un "éxito case sen precedentes", definiuno o conselleiro de Educación de Asturias, o socialista Genaro Alonso. O ministro Íñigo Méndez de Vigo considera esta reunión como “un primeiro paso para o pacto de Estado”. Só dúas comunidades autónomas, Cataluña e País Vasco, rexeitaron o proxecto do real decreto ao entender que invade as súas competencias.
Tras estes cambios, que se deben formalizar aínda no Consello de Ministros, as probas externas de 6 º de Primaria (para alumnos de 12 anos) e as de 4º da ESO serán muestrales, non as terán que facer todos os alumnos. Segundo un portavoz do ministerio, o acordo non afecta as probas externas de 3º de Primaria (9 anos), que seguirán sendo censales.
O curso pasado, ata oito rexións contrarias á avaliación de 6º de Primaria rexeitaron facer estes exames ou o aplicaron só a un grupo de estudantes. Educación apercibiulles por incumprir “” o contemplado na normativa. Agora, como “un xesto de boa vontade”, o ministro indicou que o seu departamento retirará os recursos e requirimentos que presentaron entón.
A proba final de Bacharelato, tras varios xiros, quedou finalmente como a Selectividade. Os alumnos que este ano estudan 2º de Bacharelato (17 e 18 anos) levan xa dous meses de curso sen ter notificación oficial de como serán as probas, que finalmente quedaron como as precedentes.
O Ministerio acordou coa conferencia de reitores, a CRUE, os últimos flocos desta proba, sobre a que debe aprobar unha orde con todos os detalles nos próximos días. Os alumnos examinaranse, como ocorría ata agora, de catro materias troncais e poderán elixir dúas específicas para subir nota (para pasar por exemplo de 10 a 14 para quen queira estudar carreiras moi demandadas como Medicina).
Poderase aprobar, tamén como ata agora, cun 4 se ao facer media co expediente académico obtense un aprobado. E descártase definitivamente que os alumnos teñan que examinarse de materias de cursos previos, como prevían algúns borradores. Respecto de pregúntalas tipo test que barallou o exministro José Ignacio Wert (que chegou a expor un exame de 350 preguntas desta modalidade) quedan a expensas de cada comunidade autónoma.
“Volvemos ao sistema antigo coas adaptacións necesarias da LOMCE”, definiu o conselleiro de Educación de Castela e León, Fernando Rey. Rey, independente nunha comunidade gobernada polo PP, fora un dos máis críticos coas reválidas. Tamén o de Cantabria, Ramón Ruiz (PSOE), satisfeito co encontro e as cesións do Ministerio de Educación, que definiu como “un éxito da comunidade educativa que non baixou a garda”.
Cataluña acudiu á reunión reclamando que se derrogue definitivamente a LOMCE, “unha lei ideolóxica e pedagógicamente nefasta”. A conselleira catalá, Meritxell Ruiz, pediu que ademais das reválidas déixese tamén sen efecto ata que haxa un pacto educativo a disposición adicional que establece que a Generalitat debe custear o curso aos alumnos que queiran estudar en castelán. Méndez de Vigo prometeulle tratalo a partir do 1 de decembro na primeira reunión para constituír a subcomisión para negociar o futuro pacto de Educación.
Ningún comentario:
Publicar un comentario