mércores, 27 de abril de 2016

«Este galardón anímanos unha chea a continuar con novas iniciativas»

O grupo recollerá o 25 de maio un premio autonómico á innovación educativa.
 
Certame. A entrega de premios celébrase o 25 de maio en Santiago de Compostela. Escola Viva outorgou dous galardóns e cinco menciones honoríficas, unha deles para un proxecto educativo que leva a cabo no IES Marco do Camballón de Vila de Cruces. Ao Aller Ulloa correspóndenlle 2.000 euros.
Os profesores Almudena Mosquera e Javier López Quintáns son os coordinadores do grupo interdisciplinar Kale/Kela do instituto Ramón María Aller Ulloa de Lalín. Hoxe no centro farán unha foto de grupo, pero onte a falta dalgún profesor non foi posible, así que lles tocou a eles (mal que lles pese) facer de portavoces porque isto, recalcan, é un labor de equipo.
Acaban de gañar o primeiro premio no IV certame de innovación educativa Escola Viva convocada por FETE-UGT Galicia. O grupo intégrano, ademais dos coordinadores, os docentes Pilar Espiño, de Galego; Guadalupe Rodríguez, de Inglés; Ana Reboiro, de Física e Química; Sebas Rozas, de Plástica e Jorge Cepeda, de Xeografía e Historia.
Almudena Mosquera e Javier López Quintáns apuntan que «o premio nos anima unha chea» e dános forzas para continuar o ano que vén con novas iniciativas e novos proxectos». O recoñecemento énchelles de satisfacción e este ano é ademais a segunda vez que o Kale/Kela dálles unha alegría.
En febreiro un grupo de estudantes de BAC do centro lalinense impartiu un curso extraordinario sobre aplicacións didácticas do folclore nas aulas dirixido aos alumnos de Musicología na Universidade de Salamanca. O que fixo posible que fosen seleccionados pola Universidade foi un proxecto desenvolvido no Aller Ulloa dentro do Kale/Kela e que expuxeron a estudantes universitarios.
No 2014, a revista de creación KaReal, que se encadra dentro da babor que desenvolve en grupo, obtivo a mención especial do público nos premios nacionais convocados pola Asociación Prensa Xuvenil.
Os coordinadores subliñan que agora o Kale/Kela «está máis vivo que nunca». Detrás dos proxectos está o labor e a implicación dun grupo de docentes que ofrecen aos estudantes novas vías de traballo e de estudo. Iniciativas que esixen moitas horas de esforzo extra para este amplo grupo de profesores de distintas disciplinas aos que lles une unha amizade, o que, din, tamén, axuda a manter o colectivo no tempo.
Algo que non é fácil tendo en conta que levan desde o 2011 innovando cada ano. Consideran que o seu esforzo merece a pena e que se traduce nunha maior implicación dos alumnos que, apuntan, «responden moi ben» e «están moi motivados». O 25 de maio está previsto que recollan o premio Escola Viva en Santiago de Compostela. O galardón consiste en dous miles euros que, apunta Almudena Mosquera, «irán para o centro, para actividades e proxectos, pero como é tan recente aínda non sabemos en concreto o destino». O proxecto que lles fixo merecedores deste galardón versa sobre o Barroco.
Explican que «a partir de imaxes do Barroco, novos catros, deseñados polos alumnos, modificaban a idea orixinal, ofrecendo unha proposta alternativa». Ao mesmo tempo ensinábase aos estudantes o uso de distintos materiais para que o resultado tivese relevos que permitisen que a obra puidese ser percibida por persoas con discapacidade visual e explicábanse tamén os contidos da linguaxe de signos para que os contidos chegasen facilmente a persoas con algunha discapacidade auditiva».
O proxecto, desenvolvido o curso pasado no centro lalinense, incluía tamén o deseño dun taller de creación literaria en inglés e galego, un taller de música con danzas e pezas barrocas e un de arte e ciencia «a través dunha estrutura pendular na que se executa unha peza musical da época».

O IES Marco do Camballón profunda nas mulleres, o deporte e a arte na historia

No certame gañado polo proxecto do IES Ramón María Aller Ulloa, unha iniciativa do Marco do Camballón de Vila de Cruces obtivo a cuarta mención honorífica. María Barcala, coordinadora da biblioteca do centro, explicaba que o obxectivo era investigar e profundar sobre o deporte e as mulleres a través da historia e da arte.
Un proxecto que se está desenvolvendo no centro e no que participan os profesores de diferentes disciplinas como Ciencias Sociais, Francés, Inglés, Galego, as tutorías... e no que se implicaron os alumnos de primeiro da ESO de Iniciación e tratamento da información.
Buscar mulleres que fosen relevantes xogadoras dalgunha disciplina deportiva ou de xogos de mesa, sobre todo, na antigüidade non é fácil. A primeira referencia que atoparon os alumnos foi unha representación na tumba de Nefertari Merytmut, esposa de Ramsés II, na que a raíña exipcia aparece representada xunto a un taboleiro de Senet, un xogo que puido ser o antecesor do backgammon.
Todo o traballo de investigación, que se iniciou buscando a vestimenta utilizada para a práctica do deporte e a súa evolución a través dos séculos, recollerase nun libro que se editará tanto en papel como en formato dixital. Por unha banda estará a información recompilada relativa ás mulleres e por outra a das distintas obras de arte nas que se referencie ou se plasme dalgunha forma a muller e o deporte. Toda a información será traducida ao galego e logo, a da arte a francés e a das mulleres tamén a inglés, dando lugar a un libro bilingüe galego-francés nunha parte e galego-inglés noutra. O proxecto, que está a lograr incentivar a curiosidade do alumnado, leva por título precisamente Arte e xogo feminino ao longo dá historia.

Ningún comentario:

Publicar un comentario