venres, 8 de abril de 2016

CEAPA presenta ao Consello Escolar do Estado unha proposta de resolución coa que busca garantir o dereito do alumnado para realizar no seu centro educativo as optativas que existan nos ensinos que curse

A Confederación Española de Asociacións de Pais e Nais do Alumnado, CEAPA, presentou o día 6 de abril, unha proposta de resolución para que sexa tratada na próxima reunión da Comisión Permanente do Consello Escolar do Estado. Dita proposta versa sobre a optatividad existente na actualidade nos distintos ensinos e as dificultades que ten o alumnado para poder cursar as materias que necesita para continuar os seus estudos, ou que simplemente desexa. En moitas ocasións, o alumnado vese abocado a cambiar de centro educativo para atopar aquelas materias que busca, algo que en determinadas zonas, especialmente no ámbito rural, chega a converterse nunha misión imposible.
A lexislación vixente esixe un número mínimo para crear grupo e nos centros educativos que non contan con suficiente alumnado resulta imposible chegar a cursar as materias elixidas polo alumno ou alumna, tendo que matricularse nas que contan cun número suficiente de matrícula aínda que non teña ningunha relación cos seus estudos posteriores ou simplemente non lle interesen. Isto mingua os dereitos e a igualdade de oportunidades do alumnado, en especial de zonas rurais ou de núcleos de poboación máis pequenos, xa que en xeral non poden cursar as materias optativas que elixiron.
A próxima reunión prevista da Comisión Permanente do Consello Escolar do Estado celebrarase o 19 de abril, sesión na que CEAPA espera que poida ser tratada a resolución presentada, tendo en conta do tempo co que a presentou.
O borrador de resolución que CEAPA realizou menciona expresamente as maiores dificultades que ten agora o alumnado para poder acceder ás optativas que quere cursar, así como as que teñen os centros educativos para poder organizarse, derivadas en todos os casos do cambio normativo que supuxo a LOMCE e do aumento das cocientes nos centros educativos que causa o descenso do número de unidades e, con iso, as posibilidades de configuración dos diferentes grupos que se necesitarían para atender todas as necesidades.
CEAPA afirma na resolución presentada que o dereito do alumnado para elixir e poder cursar as optativas que se establezan na normativa, debe garantirse con independencia de que a optatividad quede configurada por LÓEA, a LOMCE, ou a lexislación que poida substituír no futuro o marco establecido por ambas. E, como iso non está garantido de ningún xeito no momento actual, presenta a resolución coa intención de forzar ao Ministerio de Educación, Cultura e Deportes a realizar actuacións que cambien a situación actual.

Ningún comentario:

Publicar un comentario