A Confederación Española de Asociacións de Pais e Nais do Alumnado,
CEAPA, presentou o día 6 de abril, unha proposta de resolución para que
sexa tratada na próxima reunión da Comisión Permanente do Consello
Escolar do Estado. Dita proposta versa sobre a optatividad existente na
actualidade nos distintos ensinos e as dificultades que ten o alumnado
para poder cursar as materias que necesita para continuar os seus
estudos, ou que simplemente desexa. En moitas ocasións, o alumnado vese
abocado a cambiar de centro educativo para atopar aquelas materias que
busca, algo que en determinadas zonas, especialmente no ámbito rural,
chega a converterse nunha misión imposible.
A lexislación vixente esixe un número mínimo para crear grupo e nos
centros educativos que non contan con suficiente alumnado resulta
imposible chegar a cursar as materias elixidas polo alumno ou alumna,
tendo que matricularse nas que contan cun número suficiente de matrícula
aínda que non teña ningunha relación cos seus estudos posteriores ou
simplemente non lle interesen. Isto mingua os dereitos e a igualdade de
oportunidades do alumnado, en especial de zonas rurais ou de núcleos de
poboación máis pequenos, xa que en xeral non poden cursar as materias
optativas que elixiron.
A próxima reunión prevista da Comisión Permanente do Consello Escolar
do Estado celebrarase o 19 de abril, sesión na que CEAPA espera que
poida ser tratada a resolución presentada, tendo en conta do tempo co
que a presentou.
O borrador de resolución que CEAPA realizou menciona expresamente as
maiores dificultades que ten agora o alumnado para poder acceder ás
optativas que quere cursar, así como as que teñen os centros educativos
para poder organizarse, derivadas en todos os casos do cambio normativo
que supuxo a LOMCE e do aumento das cocientes nos centros educativos que
causa o descenso do número de unidades e, con iso, as posibilidades de
configuración dos diferentes grupos que se necesitarían para atender
todas as necesidades.
CEAPA afirma na resolución presentada que o dereito do alumnado para
elixir e poder cursar as optativas que se establezan na normativa, debe
garantirse con independencia de que a optatividad quede configurada por
LÓEA, a LOMCE, ou a lexislación que poida substituír no futuro o marco
establecido por ambas. E, como iso non está garantido de ningún xeito no
momento actual, presenta a resolución coa intención de forzar ao
Ministerio de Educación, Cultura e Deportes a realizar actuacións que
cambien a situación actual.
Ningún comentario:
Publicar un comentario