luns, 11 de abril de 2016

En marcha unha iniciativa galega para facilitar o traballo intelixente nas aulas: o proxecto SIMPLIFY

O Centro Tecnolóxico Gradiant está a presentar estes días os obxectivos e funcionalidades do proxecto SIMPLIFY, cuxo obxectivo será achegar ferramentas de soporte ao educador que lle axuden a entender mellor o proceso de aprendizaxe e os posíbeis problemas neste ámbito dos seus alumnos. A maiores, unha das finalidades básicas do proxecto é acadar que os mestres adiquen menos esforzo ás tarefas máis rutineiras de supervisión ao mesmo tempo que se fornece un mecanismo de reforzo da aprendizaxe. En palabras de Gradiant, “facilitará o smart working na aula”. Detrás de SIMPLIFY atópase un consorcio liderado pola empresa Ednon, con sede en Santiago, que se completa coa presenza da firma Oceano e do Centro Tecnolóxico Gradiant.
En termos concretos, o proxecto impulsa e reforza a asimilación de coñecemento dos estudantes botando man de técnicas propias dos eidos do learning analytics (analíticas de ensino) e a psicometría. O sistema, engade o centro tecnolóxico, analiza de maneira continua os datos que producen os alumnos na súa interacción coa contorna educativa, amais de xerar un modelo visual do alumno. Nun plano aínda máis concreto, a tecnoloxía que pon en xogo SIMPLIFY determina, de xeito intelixente, que información é a verdadeiramente relevante para o profesor nun con contexto dado, amosándoa en detalle e evitando, desta maneira, un exceso de datos que poida devir “nun fenómeno de parálise por análise”.
SIMPLIFY, prosegue Gradiant, dotará aos profesores de informes automáticos de actividade cos que identifiquen posíbeis problemas nas actividades asignadas, o que lles deixaría marxe de abonda para prepararen e adaptaren con antelación as súas clases presenciais. Igualmente, o sistema posibilitará integrar información introducida polo profesor con trazas xeradas de maneira automática polos contidos, “ofrecendo así soporte para a avaliación da aprendizaxe baseada en proxectos (PBL) ou a avaliación por competencias desde unha plataforma única”.
Todos estes recursos e potencialidades terán como consecuencia, sen dúbida, unha mellor e máis exhaustiva atención á diversidade na aula. Ao fío disto e de todo o devandito, o proxecto inclúe na súa formulación a realización dos seguintes desenvolvementos técnicos: Dashboard intelixente para o profesor integrado sobre o seu LMS (que realiza un seguimento do alumnado e amosa as súas principais dificultades), contidos educativos dotados de capacidades analíticas (que lles permiten aos mestres adaptarse de maneira autónoma aos distintos graos de diversidade da clase e ofrecer, en detalle, información sobre a súa eficacia docente) e desenvolvemento dun titor adaptativo para o reforzo escolar que de maneira periódica fará repasar ao alumno materias pasadas (sen intervención do profesor) co obxecto de afianzar os seus coñecementos. Ademais, completando a listaxe de desenvolvementos técnicos, fornécese unha funcionalidade de xeración automática de informes personalizados para a comunicación coas familias.
A contribución de Gradiant
Gradiant, para dar completo soporte a este proxecto, dispón dun equipo de traballo especializado en eLearning. Os seus profesionais dispoñen tanto de coñecemento pedagóxico como tecnolóxico, actuando como dinamizadores do traballo conxunto de tecnólogos e pedagogos. Son especialistas en learning analytics e psicometría. Dentro de SIMPLIFY, Gradiant encárgase do desenvolvemento dos módulos puros de I+D+i e, en especial, do motor psicométrico que alimenta o sistema.

Ningún comentario:

Publicar un comentario