venres, 14 de xuño de 2013

Incapacidade para o acordo: Oposición, sindicatos e pais consensúan a súa "fronte anti-Wert" nun decálogo

O PSOE, CiU, a Esquerda Plural (IU-ICV-CHA), PNV, ERC, Coalición Canaria-Nova Canarias, Compromís-Equo, Geroa Bai e os sindicatos educativos FETE-UGT, CC.OO., STEs e CEAPA presentaron este xoves no Congreso un decálogo contra a denominada Lei Orgánica de Calidade e Mellora da Educación (LOMCE).
Nel insisten ao pedir ao ministro de Educación, José Ignacio Wert, a retirada da norma, así como a apertura dun proceso de negociación e "diálogo real" co ministerio. PP, UPyD, BNG, Foro de Asturias e UPN non se adheriron a este.
Dende o PSOE, que foi o encargado de coordinar esta "demanda das organizacións sociais" co resto de grupos da Cámara, o seu voceiro na materia, Mario Bedera, destacou que este documento serve para facer unha "fronte común á Lei Wert", a través dun documento onde se poñen de manifesto as "dez ideas forza" polas que as organizacións asinantes rexeitan a lei.
Por parte de CiU, Martí Barberà, subliñou que neste texto se introduciron "dous aspectos moi básicos" para eles, como son a defensa da inmersión lingüística en Cataluña, "básica para o noso modelo de escola catalá e a cohesión social", así como un aspecto moi técnico, do ataque ás competencias.
Isabel Sánchez Robles, voceiro do PNV no Congreso de Educación ve ademais que este texto consensuado representa un "magnífico exemplo democrático" que debería demostralo ao ministro que debe reconsiderar a súa postura e que é necesario sentarse a negociar e buscar acordos, sobre todo porque iso irá en beneficio dos nenos e do seu futuro.
A xuízo do deputado da Esquerda Plural (IU-ICV-CHA), Joan Coscubiela, Wert está "illado" nesta lei porque non responde ás necesidades do sistema educativo senón a unha "obsesión" por utilizar a situación da educación ao servizo dunha "contrarreforma segregadora, centralizadora e homogeneizadora que trata aos alumnos como pezas de engrenaxe dunha máquina" e que desoíu a comunidade educativa.
"Wert é como o condutor que vai en dirección contraria e ten a todos os vehículos contra el e insiste en que os que van na dirección contraria son os outros", apuntou, ao tempo que considera que esta lei non pode saír adiante sen o consenso da oposición nin os axentes educativos. "Un ministro que vén de salvador da educación non pode poñela ao servizos dos seus instrumentos ideologizantes", sentenciou.

"A Á MÁIS DURA DO GOBERNO"

Joan Tardà, de ERC, mostrouse convencido de que canto máis "amplo e contundente" sexa a "fronte antiWert", "máis ilexítima será esta lei". Por iso, avisou de que se finalmente se leva nos actuais termos adiante, chamará ao non acatamento desta.
"Agora do que se trata é de consolidar unha fronte para frealos na rúa e no Parlamento. Wert representa a á máis dura e a ideoloxía máis extrema deste Goberno. É puro Falanxismo e non nolo podemos permitir nunha sociedade moderna e avanzada", concluíu.
Joan Baldoví, de Compromis-Equo, subliñou a "soidade de Wert" nesta iniciativa e teme que "unha vez máis" o PP impoña á sociedade o seu propio modelo e o "rolo da maioría" nun tema tan importante como a educación.
Entre outros puntos este documento argumenta que a LOMCE promove un sistema de reválidas con efectos "punitivos" en vez de formativos, que alenta á súa vez a desconfianza cara ao profesorado e limita a formación integral do alumnado.
Igualmente, sostén que o Goberno é incapaz de buscar un consenso en materia de educación que poida dar estabilidade ao sistema educativo español, desprezando á comunidade educativa e aos interlocutores sociais e políticos, "cos que nunca se contou salvo para pedir a súa adhesión ao texto".
É máis, este texto critica que o proxecto de lei de reforma educativa carece de memoria económica "crible e suficiente" ou que conculca o principio de igualdade de oportunidades ao producir "segregación temperá, permitir a publicación de ránkings e favorecer a exclusión do alumnado con dificultades".
Do lado sindical, avisaron de que, de non se producir o contacto cos axentes sociais, van continuar o calendario de mobilizacións contra esta lei educativa que promove o Goberno para despois de verán.

Ningún comentario:

Publicar un comentario