luns, 29 de febreiro de 2016

Lançamento do livro 'Tattoos da Galiza' em Vila de Cruzes e Compostela

A vindeira segunda feira, luns 29 de fevereiro, terá lugar a presentaçom mundial do livro "Tattoos da Galiza", a primeira publicaçom de fotografias de tatuagens na história do nosso país.

O livro é o resultado dum proceso de micromecenado impulsado polo Clube da Língua do IES Marco do Cambalhom de Vila de Cruzes, a Fundación Uxío Novoneyra e ITH Crowdfunding, e a sua publicaçom é possível graças à participación de mais de 150 mecenas.
"Tattoos da Galiza" recolhe mais de 200 fotografias a cor de tatuagens em galego ou de tema galego que o Clube da Língua foi recolhendo através da rede social, conseguindo reunir umha ampla gama de desenhos em galego ou de temática galega, desde petróglifos ou sereias de Castelao até versos de Lupe Gómez ou desenhos de Leandro Lamas.
"Entre muita gente conseguiu-se fazer visível umha coleçom de fotos de tatoos esteticamente mui fermosa e eticamente vinculada a princípios de justiça social. Toda umha obra de arte e de comunicaçom coletiva fruto dum proceso de participaçom social intenso e cheio de emoçons", explicam desde o Clube da Língua.
O livro é fruto dum projeto de participaçom social no que colaborarom centos de persoas que enviarom fotografias de tatuagens em galego ou de tema galego para o Concurso "Galiza à flor da pel".
O Clube da Língua explica que "esta é umha iniciativa sem ánimo de lucro, o Clube da Língua fai as atividades que fai porque é umha obriga dos Equipos de Normalizaçom Lingüística dos centros de ensino trabalhar a favor da normalidade social da nossa língua. E porque pensamos que promover a nossa língua é umha questiom de responsabilidade cidadá.O livro é umha ferramenta para autogestionar as nossas actividades, desde excursións até conferências ou concertos para impulsar a nossa língua"
Segundo Marcial Gondar, o projecto Tattoos da Galiza "busca formas actuais da identidade galega, o que lhe dá vitalidade, fazendo dialogar passado e presente".
O livro tamém conta com as palavras do desenhador gráfico Pancho Lapeña que asegura que o livro "é umha boa radiografia de como está o desenho identitário na Galiza", explicando que entre as numerosas tatuagens que podemos olhar neste livro há imagens tópicas e innovaçons interessantes, valiosas polo que tenhem de excepcional.
Desde o Clube da Lingua aseguran que "este projeto permitiu-nos descobrer algo que ninguém imaginava: as Galizas que levamos tatuadas na pel. Este livro fai visível o passo do íntimo ao coletivo, da persoa à identidade social. E viceversa. É unha pequena representaçom da identidade galega, complexa, tradicional e renovada. Ao fazer permanentes as tatuagens sobre o corpo, transmite-se a ideia de que se fam permanentes a nossa língua e a nossa identidade, em crise, a se debater entre a resisténcia e a criatividade. As tatuagens dam-lhe visibilidade à nossa lingua e cultura nuns ámbitos pouco vísiveis nos medios de comunicaçom convencionais da Galiza: os espaços nos que a língua existe naturalmente asociada às últimas tendéncias, à modernidade, à atualidade, à vangarda, à gente nova, às últimas geraçons."
Segundo Lucia Puentes, da Biblioteca do IES Marco do Cambalhom: "Neste século XXI, cando en aras da globalización os peixes grandes engolen convoracidade insaciable os pequenos e ás linguas minoritarias se lles nega o pan e o sal, invocando pouco menos que as leis do mercado, un puñado de mozos e de mozas desta terra decidiron deixarse a pel para converterse en testemuñas vivas do instrumento que atesoura o noso acerbo cultural: a lingua galega. Unha lingua que aman ata o punto de levala, verdadeira e literalmente, incorporada."
Desde o Clube da Língua explicam que se sentem agradecid@s com a gente que participou no projeto "porque compartíssedes com nós, com a rede social, a vossa criatividade, a vossa vontade de comunicaçom, a vossa alegria, a vossa Galiza, a vossa pel."
O livro "Tattoos da Galiza" será presentado no IES Marco do Cambalhom de Vila de Cruzes às 11.30 e na livraria Lila de Lilith de Compostela às 20.00.
O lançamento do livro em Vila de Cruzes terá lugar o luns às 11.30 e participarán Tania Rios, Julieta Penas e Séchu Sende polo Clube da Língua, Niko Alvareloos, de ITH Crowdfunding e Uxio Novo, da Fundación Uxio Novoneyra.
A presentaçom do livro em Compostela terá lugar na Libraría de Mulleres Lila de Lilith às 20.00.
Será umha festa que comezará  com as regueifeiras de Vila de Cruzes Noa de Merza e Nuria Penas, de 1º da ESO, e as regueifeiras de Vigo Alba María e Sara Marchena.
Despois intervirám persoas que participarom no projeto, como a cantante Monica de Nut, Julieta Penas, do Clube da Lingua, Maria Rosendo, umha das autoras do movimento literário "Nova Poesia Tatuada", e as persoas com tattoos em galego Charo Lopes,  Xisela Fuciños, Luzbel Do Val, ouTerrino. Ademais, falará Niko Alvarellos, de ITH Crowdfunding, Uxío Novo, da Fundación Novoneyra e Séchu Sende, coordenador do Clube da Língua do IES Marco do Camballón.

Ningún comentario:

Publicar un comentario