mércores, 24 de febreiro de 2016

“Condicións lamentables” dos encargados de tramitar as axudas do paro

Falta de espazo, de privacidade, de seguridade e de prevención de riscos laborais. Estas son algunhas das queixas dos traballadores do Servizo Público de Emprego, que se preguntan que fai a Xunta co diñeiro que recibe de Madrid.

Os traballadores da Administración do Estado en Galicia alertan das “condicións lamentables” do Servizo Público de Emprego (SEPE) no país. Os funcionarios pregúntanse ademais a onde están indo as millonarias transferencias que recibe a Xunta para modernizar estas oficinas. Cómpre ter en conta que se trata dun servizo fundamental nestes tempos, pois é o encargado de xestionar as prestacións e axudas para desempregados.
 
A denuncia pública de hoxe explica que a Administración Autonómica recibiu de Madrid 53 millóns de euros na última década para mellorar estas oficinas. Malia isto, os empregados públicos en “condicións pésimas”. Por exemplo, en Carballo, onde ter  que atender o público de lado nas mesas debido o limitado espazo.
 
Os Órganos de representación da Administración Xeral do Estado (Xunta de Persoal e  Comité de Empresa) denuncian que isto provoca “falta de confidencialidade na atención a desempregados que teñen datos que se esixe un tratamento cunha especial protección, como poden ser as vítimas de violencia de xénero e os demandantes excarcerados”.
 
Outro problema é a ausencia de vixilancia. Debido a situación económica, é previsíbel que nas oficinas se produzan conflitos pola tramitación das axudas, que en moito casos constitúen o único ingreso para as familias. Malia isto, en Galicia non existe ningunha oficina que dispoña de seguridade “a pesar das agresións verbais e a veces físicas que sofren os traballadores”.
 
Segundo os empregados públicos, na maior parte das Oficinas  de Emprego fóra de Galicia  teñen gardas de seguridade. En Galicia tiveron que denunciar a súa ausencia ante Inspección de Traballo, que requiriu seguridade privada, sen que a Administración a contratase. A isto, hai que engadir o “reiterado incumprimento da normativa de prevención de riscos laborais” nas oficinas de Santiago Centro, Monelos e Tornos da Coruña e Esteiro en Ferrol.
 
“Onde van os millóns e millóns de euros destinados a cumprir coa modernización que dicían as sucesivas Ordes Ministeriais?” pregúntanse os empregados do SEPE. Os funcionarios levan anos alertando dos millonarios investimentos do Ministerio e da Xunta en servizos auxiliares privados, mentres non se atenden as reivindicacións do cadro de persoal que ten que dar a cara cando os cidadáns van a tramitar as súas prestacións. 
 
Ademais, cómpre lembrar que a eficiencia deste departamento está lastrada pola división burocrática aínda vixente.
 
Así, por exemplo, cada novo desempregado primeiro ten que tramitar o recoñecemento da súa condición de parado ante o Servizo Público de Emprego de Galicia, que depende da Xunta. A continuación, se quere cobrar, debe comezar a burocracia de novo ante o Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE). Os dous servizos acostuman compartir espazo físico pero as súas aplicacións informáticas e axendas non son comúns, duplicándose esforzos e incrementando o tempo necesario para solventar o ‘papeleo’.

Ningún comentario:

Publicar un comentario