mércores, 3 de decembro de 2014

España perde polo menos 19.601 profesores de ensino público en 4 anos e os alumnos aumentan un 5,4%, segundo CSI-F


España perdeu polo menos 19.601 profesores do ensino público nos últimos catro anos como consecuencia da redución das Ofertas de Emprego Público, segundo un estudo da Central Sindical Independente de Funcionarios (CSI-F).
Non obstante, se se compara o censo do colectivo profesional de 2010 co de 2014, ambos os dous elaborados para as eleccións sindicais, a cifra de docentes redúcese en 24.182 traballadores durante este período, un volume equivalente ao total de profesores de Castela-A Mancha, segundo os responsables do estudo.
O documento recorda que, no prazo de catro anos, o número de alumnos que estudan nos colexios públicos aumentou un 5,4 por cento, o que supón un incremento de 289.266, respecto a 2010.
Ademais, sinala a perda de centros de estudos que, segundo os datos da organización, se produciu "de forma xeneralizada" en todas as rexións españolas e que en Andalucía (un 11 por cento de escolas menos), Madrid (un 10 por cento menos) e Cataluña (un 8 por cento menos), son especialmente pronunciadas.

REDUCIÓN SALARIAL E PRESUPOSTARIA

No mesmo marco temporal, os presupostos para educación por parte das Comunidades Autónomas minguaron en 5.500 millóns de euros e, por parte da Administración do Estado, en 914 millóns de euros, malia que, segundo o presidente de Ensino da organización sindical, Adrian Vivas, "o ministerio só ten que atender Ceuta, Melilla e a educación no exterio,".
Como consecuencia da redución presupostaria, os profesores do Corpo de Mestres en Educación Primaria viron reducida a súa retribución salarial unha media de 17.163 euros (calculados sobre un docente medio con 15 anos de experiencia, segundo datos achegados polo MECD), e unha media de 21.465,68 euros anuais no caso do Corpo de Profesores dos cursos de ensino media.
Os datos salariais proceden dos publicados no BOE e polas administracións estatais e rexionais e teñen en conta o valor total neto da retribución, tendo en conta a suba do IRPF e os recortes na Mutualidade Xeral de Funcionarios Civís do Estado (MUFACE). "Ningunha administración pode contestar estes datos", aseguraron os responsables do estudo.
Neste sentido, Vivas ten asegurado que a medida de "devolver parte da paga extra" aos funcionarios, que supoñerá un ingreso por valor de 356 euros para o corpo de mestres e de 380 euros para o ensino media, "non" é "suficiente".
Así mesmo, suprimiuse o 92 por cento dos presupostos para educación compensatoria, orixinalmente ideados para financiar programas de apoio educativo a alumnos con dificultades, reduciuse un 13,9 por cento o gasto en formación permanente do profesorado e a educación no exterior ten experiemntado un recorte do 4 por cento, segundo os datos presentados polo colectivo sindical.
Por outra parte, Vivas sinalou que o incremento do presuposto total de Educación para 2015, contemplado nos PGE, continuará na liña de recorte presupostario porque, segundo indicou o aumento é menor que os 142,6 millóns de euros que leva consigo a implantación da LOMCE. "O que realmente se produce é unha perda de 44,6 millóns de euros", explicou.
"O dano estase a facer agora pero sufrirano as próximas xeracións. A educación cambiou moito, non ten nada coa educación de hai 30 anos pero tampouco coa que se aveciña", subliñou o presidente de Ensino do colectivo.
Ademais, insistiron en que "diga o que diga o ministerio o gasto en educación si inflúe nos resultados académicos" e recordaron que comunidades autónomas como País Vasco ou La Rioja obtiveron resultados superiores aos da media da OCDE no último informe nacional, malia que os do conxunto dos estudantes españois son inferiores á media, segundo indicaron.

INFLUENCIA DA CRISE NAS AULAS

Por outra parte, o sindicato presentou o testemuño dalgúns docentes que apuntan á falta de recursos, de formación e o aumento do número de alumnos por aula como unha agravante do aumento da tensión nos centros.
A xuízo da organización, as reformas uniuse a un contexto de crise económica que, ademais de aumentar a tensión, se sumou á crecente desestruturación familiar e o "mal uso" que, segundo indicou, fan os menores das redes sociais.
"A sociedade española é agora máis violenta. Cando as familias teñen problemas económicos os adolescentes están alterados e transmíteno chamando a atención", explicou unha docente do colectivo sindical. Ademais, recordou que "os profesores son os que teñen que xestionar os conflitos emocionais entre os adolescentes" para o que "necesitan a formación axeitada", ademais de que "se lles recoñeza o traballo".
"As reformas fanse nos despachos e nós estamos no campo de batalla. É moi distinto", insistiu.
Por iso, Vivas ten pedido que se impulse a "necesaria protección xurídica e a cobertura de responsabilidade civil" dos profesores, o impulso ao Estatuto Docente, que, segundo indicou, "era un dos obxectivos do Executivo" "para esta lexislatura" e a retirada dos Reais Decretos "conxunturais" elaborados no marco da crise.
"Se os datos son favorables en economía, como o están a ser, que se retiren os Reais Decretos conxunturais que se aprobaron e que se inicie canto antes ano desenvolvemento do Estatuto Docente," reclamou.
 

Ningún comentario:

Publicar un comentario