España perdeu polo menos 19.601 profesores
do ensino público nos últimos catro anos como consecuencia da redución
das Ofertas de Emprego Público, segundo un estudo da Central Sindical
Independente de Funcionarios (CSI-F).
Non obstante, se se compara o censo do colectivo profesional de
2010 co de 2014, ambos os dous elaborados para as eleccións sindicais, a
cifra de docentes redúcese en 24.182 traballadores durante este
período, un volume equivalente ao total de profesores de Castela-A
Mancha, segundo os responsables do estudo.
O documento recorda que, no prazo de catro anos, o número de
alumnos que estudan nos colexios públicos aumentou un 5,4 por cento, o
que supón un incremento de 289.266, respecto a 2010.
Ademais, sinala a perda de centros de estudos que, segundo os
datos da organización, se produciu "de forma xeneralizada" en todas as
rexións españolas e que en Andalucía (un 11 por cento de escolas menos),
Madrid (un 10 por cento menos) e Cataluña (un 8 por cento menos), son
especialmente pronunciadas.
REDUCIÓN SALARIAL E PRESUPOSTARIA
No mesmo marco temporal, os presupostos para educación por parte
das Comunidades Autónomas minguaron en 5.500 millóns de euros e, por
parte da Administración do Estado, en 914 millóns de euros, malia que,
segundo o presidente de Ensino da organización sindical, Adrian Vivas,
"o ministerio só ten que atender Ceuta, Melilla e a educación no
exterio,".
Como consecuencia da redución presupostaria, os profesores do
Corpo de Mestres en Educación Primaria viron reducida a súa retribución
salarial unha media de 17.163 euros (calculados sobre un docente medio
con 15 anos de experiencia, segundo datos achegados polo MECD), e unha
media de 21.465,68 euros anuais no caso do Corpo de Profesores dos
cursos de ensino media.
Os datos salariais proceden dos publicados no BOE e polas
administracións estatais e rexionais e teñen en conta o valor total neto
da retribución, tendo en conta a suba do IRPF e os recortes na
Mutualidade Xeral de Funcionarios Civís do Estado (MUFACE). "Ningunha
administración pode contestar estes datos", aseguraron os responsables
do estudo.
Neste sentido, Vivas ten asegurado que a medida de "devolver parte
da paga extra" aos funcionarios, que supoñerá un ingreso por valor de
356 euros para o corpo de mestres e de 380 euros para o ensino media,
"non" é "suficiente".
Así mesmo, suprimiuse o 92 por cento dos presupostos para
educación compensatoria, orixinalmente ideados para financiar programas
de apoio educativo a alumnos con dificultades, reduciuse un 13,9 por
cento o gasto en formación permanente do profesorado e a educación no
exterior ten experiemntado un recorte do 4 por cento, segundo os datos
presentados polo colectivo sindical.
Por outra parte, Vivas sinalou que o incremento do presuposto
total de Educación para 2015, contemplado nos PGE, continuará na liña de
recorte presupostario porque, segundo indicou o aumento é menor que os
142,6 millóns de euros que leva consigo a implantación da LOMCE. "O que
realmente se produce é unha perda de 44,6 millóns de euros", explicou.
"O dano estase a facer agora pero sufrirano as próximas xeracións.
A educación cambiou moito, non ten nada coa educación de hai 30 anos
pero tampouco coa que se aveciña", subliñou o presidente de Ensino do
colectivo.
Ademais, insistiron en que "diga o que diga o ministerio o gasto
en educación si inflúe nos resultados académicos" e recordaron que
comunidades autónomas como País Vasco ou La Rioja obtiveron resultados
superiores aos da media da OCDE no último informe nacional, malia que os
do conxunto dos estudantes españois son inferiores á media, segundo
indicaron.
INFLUENCIA DA CRISE NAS AULAS
Por outra parte, o sindicato presentou o testemuño dalgúns
docentes que apuntan á falta de recursos, de formación e o aumento do
número de alumnos por aula como unha agravante do aumento da tensión nos
centros.
A xuízo da organización, as reformas uniuse a un contexto de crise
económica que, ademais de aumentar a tensión, se sumou á crecente
desestruturación familiar e o "mal uso" que, segundo indicou, fan os
menores das redes sociais.
"A sociedade española é agora máis violenta. Cando as familias
teñen problemas económicos os adolescentes están alterados e transmíteno
chamando a atención", explicou unha docente do colectivo sindical.
Ademais, recordou que "os profesores son os que teñen que xestionar os
conflitos emocionais entre os adolescentes" para o que "necesitan a
formación axeitada", ademais de que "se lles recoñeza o traballo".
"As reformas fanse nos despachos e nós estamos no campo de batalla. É moi distinto", insistiu.
Por iso, Vivas ten pedido que se impulse a "necesaria protección
xurídica e a cobertura de responsabilidade civil" dos profesores, o
impulso ao Estatuto Docente, que, segundo indicou, "era un dos
obxectivos do Executivo" "para esta lexislatura" e a retirada dos Reais
Decretos "conxunturais" elaborados no marco da crise.
"Se os datos son favorables en economía, como o están a ser, que
se retiren os Reais Decretos conxunturais que se aprobaron e que se
inicie canto antes ano desenvolvemento do Estatuto Docente," reclamou.
Ningún comentario:
Publicar un comentario