mércores, 10 de xullo de 2013

ANPE censura que a LOMCE dea poder a directores de centros públicos para elixir profesores e Insiste nun pacto pola Educación

O presidente da Asociación Nacional de Profesores de Ensino (ANPE), Nicolás Fernández Guisado, censurou que a Lei Orgánica de Mellora da Calidade da Educación (LOMCE) dea poder aos directores de centros públicos para seleccionar profesores ou rexeitar nomeamentos de interinos.
Así o recalcou o voceiro dos profesores na terceira xornada de comparecencias de expertos para informar a nova reforma educativa na Comisión de Educación do Congreso dos Deputados.
Na súa opinión, este aspecto da norma achegará "grande inseguridade xurídica" ao sector, dado que a situación do profesorado ten o seu propio marco regulatorio, o Estatuto do Docente, aínda pendente de elaborar.
Ao seu xuízo, resulta "controvertido" que se dote os directores dos centros dunhas atribucións que superan en moito as requiridas para cumprir co principio de autonomía pedagóxica e organizativa dos centros.
Con iso, rexeita que o director do centro dispoña de autonomía para adaptar os recursos humanos ás necesidades derivadas destes e poida establecer requisitos e méritos específicos para os postos ofertados de persoal docente, incluído o de nomear ou rexeitar interinos. Non se pode facer recaer no director dos centros responsabilidades de carácter laboral, apostilou.
Ademais, discrepa da situación que a LOMCE dá ao profesorado ao abordar reformas substanciais que poden afectar aos seus dereitos profesionais, por exemplo ao relegar á optatividad a materias que ata agora tiveran un "peso específico", como a Filosofía, a Tecnoloxía ou a Cultura Clásica, e que se non se ofertan nun centro os alumnos se quedarán ao longo da súa etapa educativa sen estudalas e profesores especializados sen posto de traballo.

RECORTES EDUCATIVOS

Fernández Guisado, apuntou tamén a outro dos motivos do "inocultable desafecto" do profesorado do ensino público coa LOMCE, a sensación de que o Goberno "parece ignorar" os recortes educativos emprendidos ata a data.
"Presentouse unha memoria económica insuficiente e con ela é moi difícil acometer con éxito calquera reforma coa grave incidencia dos recortes, máis de 6.300 millóns de euros detraídos e aplicados polo decreto de racionalización do gasto universitario, que implica ademais a taxa de reposición de efectivos" "nos dous últimos anos do 10 por cento", remarcou.
Iso si, avisa neste aspecto de que as "mellores reformas" que inclúe a LOMCE, como potenciar a FP, a importancia que se concede aos idiomas e ás TIC, o apoio ao alumnado, entre outras, implican tanto un aumento de profesores como do financiamento na educación.

NON É A REFORMA QUE ESPERABAN OS PROFESORES

Así, destaca que a LOMCE non é a reforma que esperaba ANPE porque constitúe unha mera modificación parcial de GÁBEA. " Ao conservar gran parte de GÁBEA non é unha gran reforma do sistema educativo e a ideal tería sido a elaborada a partir dun marco de mínimos entre os axentes educativos", insistiu.
Ao mesmo tempo sinala que deixa sen resolver os cambios no profesorado, o cambio de estrutura e modelo, a articulación e cohesión do sistema, e necesita dun pacto que asegure o financiamento para un sistema "perdurable e moderno".
É máis, sostén que a redacción inclúe unha "gran cantidade" de elementos "inestables" que obrigasen a reformas prematuras nunha lei orgánica, cando poderían desenvolverse como decretos.
"Como todas as leis educativas destes últimos 30 anos esta reforma se orienta máis cara ao cambio curricular e de organización dos centros deixando de lado o que debería ser tamén unha cuestión esencial, a calidade do profesorado," lamentou.
Ademais, non comparte a solución proposta na LOMCE para que o ensino privado sexa a que garanta o ensino en castelán en comunidades autónomas con lingua cooficial.
Sobre a alternativa á materia da Relixión, ve "desacertado" o tratamento que se dá á materia alternativa á relixión, porque sostén que os valores sociais e éticos son "fundamentais" para todos os alumnos e non é unha materia contraditoria coa relixiosa. A alternativa para ANPE sería a materia de Sociedade, Cultura e Relixión, que podería ser confesional ou aconfesional.

ASPECTOS POSITIVOS

Entre os aspectos positivos da nova proposta destacou: O incremento da autonomía dos centros educativos, o reforzo en todas as etapas da aprendizaxe de materias troncais e a recuperación de especialidades que se eliminaran no anterior borrador, a incorporación xeneralizada das Tecnoloxías da Información e Comunicación (TIC) ao sistema educativo, a posibilidade de obtención do graduado en ESO dende a FP Básica e o feito de que no calendario escolar.
O presidente de ANPE entregou un texto alternativo a esta reforma educativa a todos os grupos parlamentarios presentes na Comisión de Educación do Congreso.

Ningún comentario:

Publicar un comentario