O ministro apraza os cambios no currículo de ESO e Bacharelato e promete ampliar o presuposto
Educación usará fondos europeos contra o paro xuvenil
- Comunidades do PP piden a Wert que se centre na Primaria e a FP Básica
- Comunidades do PP reclaman tempo e diñeiro para aplicar a LOMCE
José Ignacio Wert tivo que sacar a súa polémica reforma educativa case en solitario e só parecía estar tamén onte para poñer en marcha a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE). A última hora da tarde, ante o malestar dalgunhas comunidades do PP e a ameaza do resto, que amagaran con frear a súa aplicación todo o posible, tivo que dar marcha atrás e aprazar ata o próximo curso o desenvolvemento dos currículos de ESO e Bacharelato. Unicamente se deseñarán os cambios para Primaria e FP básica, as dúas etapas educativas que deben estrearse en setembro, segundo o calendario de aplicación da lei. As comunidades, que denunciaran que non había nin tempo nin presuposto abondo para abordar os cambios e que xa conseguiron en outubro que Wert atrasase un ano a implantación de Secundaria e Bacharelato (2015-2016), arrancaron ademais ao ministro o compromiso de ampliar o presuposto de 1.300 a 2.000 millóns de euros ata 2020, 1.200 millóns de euros deles, achegados por Bruxelas a través dos fondos sociais europeos.
Aínda que a finalidade deste diñeiro é frear o paro xuvenil e o abandono escolar, é dicir, a Formación Profesional, o Goberno buscou a fórmula técnica para que a dotación se poida estender ás etapas previas e obrigatorias, xerme deste abandono que roza o 25%. Esta estratexia deseñouse a través do Ministerio de Traballo.
O Consello de Estado, nun crítico informe sobre a lei, xa advertiu no seu momento que a partida era "insuficiente" para unha reforma de tal calado, porque a LOMCE é iso, unha reforma de calado que implanta reválidas a final de Secundaria e Bacharelato, itinerarios na ESO, unha nova configuración das materias, remata con Educación para a Cidadanía e recupera como puntuable a alternativa á relixión. As comunidades, en plena asfixia económica, fixeron súa a mesma denuncia que o organismo consultivo e solicitaban xa facía meses maiores fondos para implantala. "O único que conseguimos hoxe despois da presión é o financiamento. Polo menos díxosenos que vai haber financiamento", dixo o conselleiro de Educación andaluz Luciano Alonso. O diñeiro repartirase en función do que se gasten as autonomías na dotación dos centros e no número de alumnos que non abandonen o sistema. A máis alumnos aínda nas aulas, máis diñeiro. Estaremos en condicións de presentar programación máis detallada á altura mes de abril", asegurou Wert, moi sosegado na rolda de prensa. Os conselleiros, conseguidas as súas dúas máximas peticións, mostraban fóra a súa satisfacción polo conseguido.
O diñeiro supón un gran "respiro", pero non o é menos o aprazamento do desenvolvemento curricular. As autonomías terán máis tempo para pensar que van impartir e como, como serán as reválidas que marcan o rumbo da vida escolar dos nenos, que materias específicas poden ofertar... Andalucía, por exemplo, impartirá Educación para a Cidadanía.
O aprazamento dos currículos requirirá desdobrar o decreto do desenvolvemento das ensinanzas de Primaria, Secundaria e Bacharelato en dous, pero non esixirá ter que volver pasar os textos polos órganos consultivos. O ministro, que quixo ser conciliador, recoñeceu que o calendario de implantación é "esixente". Non se pode negar", admitiu, pero defendeu que os que "asumen a responsabilidade maior son os xestores do ministerio". O ministro transixiu noutra unha importante petición das comunidades que rexeitan a LOMCE. Durante dous anos os profesores do Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI) poderán impartir clase aínda que non sexan profesores de secundaria. Andalucía -con 400 mestres en PCPI- e País Vasco -con persoal non funcionario contratado polos municipios ás veces sen ningunha titulación- demandaban unha solución a este problema.
As concesións chegaron despois de que pola mañá as comunidades non gobernadas polo PP caldeasen o ambiente escenificado o seu rexeitamento á lei cun acto conxunto que non foi visto con bos ollos polo resto de conselleiros. "É un boicot en toda regra", "insubmisión", "as leis están para cumprilas, queixábase Marcial Marín, o responsable manchego. Nin Cataluña nin País Vasco renovarán os seus libros de texto o curso que vén, esperarán, e Madrid seguirá usando estes nas materias nas que o contido non cambie.
Ningún comentario:
Publicar un comentario