martes, 27 de maio de 2014

Bruxelas denuncia que os Gobernos non fan o suficiente para ampliar o acceso a educación universitaria

Os Gobernos da UE non fan o suficiente para ampliar o acceso á educación universitaria a grupos infrarrepresentados, como estudantes procedentes de familias con ingresos reducidos, con minusvalidez, inmigrantes ou de diferentes etnias, segundo un informe publicado este xoves pola Comisión Europea.
Bruxelas cre que a orixe do problema está en que os países non fan uso da información que recompilan sobre os seus sistemas de educación superior para facer fronte a este problema. Así, moitos Estados membros, descoñecen se a súa poboación estudantil está ou non diversificándose. No caso de España, a poboación universitaria non experimentou modificacións en materia de diversidade entre 2003 e 2013, segundo o estudo.
Son moi poucos os países (a rexión flamenca de Bélxica, Irlanda, Francia, Lituania, Malta, Finlandia e Escocia en Reino Unido) que estableceron obxectivos para mellorar o acceso ao ensino superior de persoas procedentes de grupos infrarrepresentados, como as familias con baixos ingresos.
Aproximadamente a metade dos sistemas europeos de ensino superior (Bélxica, República Checa, Dinamarca, Alemaña, Irlanda, Francia, Austria, Polonia, Portugal, Eslovenia, Suecia, Eslovaquia e Croacia) contan con programas ponte (para quen non proceden directamente do ensino secundaria) e conceden créditos de ensino superior que recoñecen o valor da aprendizaxe previo dos estudantes (tamén España, Italia, Lituania e Finlandia).
O informe detecta unha clara brecha xeográfica no que se refire ás medidas destinadas a ampliar o acceso á educación superior, xa que seguen sendo máis frecuentes no norte e o oeste de Europa.
*La ensino superior debe esforzarse máis por combater os seus puntos débiles: por exemplo, desexamos fomentar a diversidade na poboación estudantil. As universidades deben atraer máis estudantes desfavorecidos, especialmente persoas procedentes de familias con ingresos reducidos, con minusvalidez, inmigrantes ou de diferentes etnias", dixo a comisaria de Educación, Androulla Vassiliou, nun comunicado.
"Ademais de inspirar unha maior diversidade, os datos pertinentes poden axudarnos a avaliar mellor o impacto das nosas prioridades políticas e a cambiar de rumbo cando sexa necesario. Temos que avanzar cara a un uso máis proactivo dos datos e das opinións para orientar a toma de decisiones*, reclamou.

Ningún comentario:

Publicar un comentario