xoves, 1 de agosto de 2013

IU-ICV-CHA presenta no Congreso 160 emendas á LOMCE. Reclaman unha escola pública e laica.

A Esquerda Plural (IU-ICV-CHA) rexistrou este mércores no Congreso un total de 160 emendas parciais ao proxecto de Lei para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), entre as que reclama a defensa dunha escola pública e laica, ademais dunha educación en igualdade de condicións para todos os alumnos.
Precisamente o presidente do Congreso, Jesús Posada, decidiu este mércores aprazar previsiblemente e ata o 7 de agosto a presentación de emendas parciais á LOMCE. Non obstante, os grupos parlamentarios teñen a opción de rexistralas antes de que finalice o prazo establecido pola Cámara Baixa se así o consideran oportuno, tal e como considerou neste caso a Esquerda Plural.
Para a redacción destas emendas a Esquerda Plural, en coordinación coa área de Educación de IU, abriu hai semanas un proceso de participación cidadá, especialmente a través dun portal en Internet('http://lomceno.wordpress.com/tusenmiendas/,'), para recoller centos de propostas, elaboradas en "estreito contacto" con representantes de toda a comunidade educativa.

EMENDAS PARA TODO O ARTICULADO

Así, a formación de esquerdas detalla que estas emendas parciais abranguen a totalidade do seu articulado, tanto á exposición de motivos coma ás 93 modificacións que no texto se realizan á vixente Lei Orgánica de Educación (GABE), ademais de ás disposicións adicionais e finais que conforman todo o articulado da contrarreforma educativa que pretende impoñer o PP.
"IU enfróntase así ao contido dun proxecto de lei que foi imposto polo Goberno do PP, co nefasto protagonismo personalista do ministro José Ignacio Wert, sen un debate real e sen consenso, virando as costas claramente á comunidade educativa", insiste o grupo parlamentario.
Neste sentido, o seu voceiro no Congreso, Caridade García Álvarez, defende que con estas emendas parciais, de igual forma que xa fixese a formación na súa emenda de totalidade pedindo a devolución ao Goberno da futura normativa, se busca "ata o último momento corrixir os obxectivos que busca a contrarreforma da LOMCE, que son profundamente clasistas e privatizadores".
Non compartimos en absoluto, en coincidencia co que demanda a comunidade educativa, o carácter netamente mercantilista da lei, que supedita a educación a intereses economicistas, suprimindo materias e contidos que se estiman pouco 'útiles' para o mercado, mentres se sitúa ás empresas como parte primordial do sistema educativo", insiste a parlamentaria.

FALTA DE BASE CIENTÍFICA

No concreto, a Esquerda Plural rexeita que boa parte das emendas rexistradas "denuncian a falta de base científica e pedagóxica da LOMCE, enchida de afirmacións e medidas que contradín ou terxiversan resultados de investigacións internacionais co fin de axustarse aos principios ideolóxicos ultraconservadores" que pretende xustificar.
Con iso, cita certos termos e conceptos "acientíficos" utilizados, "talles como o vocábulo talento, propio da terminoloxía bíblica e infrecuente na literatura pedagóxica contemporánea,".
Igualmente, a proposta parlamentaria formula alternativas aos itinerarios segregadores, "una das medidas estrela para o PP para eliminar a comprensividad da educación básica", é dicir, a formación común á que ten dereito todo o alumnado nas etapas obrigatorias.
Outro bloque de emendas contrapón a defensa dunha escola pública, democrática e laica, como eixe vertebrador do sistema educativo, "fronte á potenciación dos concertos educativos e o reforzo do adoutrinamento que promove a LOMCE", segundo apunta IU.
As modificacións rexistradas tamén enfróntanse ao ensino diferenciado por sexos, a" as reválidas como instrumentos de selección e non de mellora", á supresión das "canles democráticas" de participación, á volta a un currículo controlado polo Estado e a unha pedagoxía "chamada do esforzo para esconder a volta a 'a letra con sangue entra' ".

OPOSICIÓN FRONTAL Á LEI

Deste xeito, a Esquerda Plural di que traslada a súa "oposición frontal" a este proxecto de lei do Goberno que "foi amplamente contestado por todos os sectores do ámbito educativo".
Na súa opinión, estas 160 emendas poñen de manifesto tamén que si "hai Alternativa á LOMCE" e que esta pasa por estender e potenciar unha educación pública e laica, garantir o dereito universal á educación en condicións de igualdade e contribuír ao éxito escolar de todo o alumnado.
Neste contexto, a formación explica á súa vez que as emendas formulan unha educación personalizada, integral e inclusiva, para ser desenvolvida en igualdade e dunha forma democrática que potencie a participación de toda a comunidade educativa. Para iso é imprescindible que se motive o profesorado e que conte cun financiamento público suficiente", apostila.
Finalmente, a Esquerda Plural fai mención ás organizacións e colectivos da comunidade educativa aos que se tivo "moi en conta" coas súas achegas: sindicatos, distintas asociacións do profesorado de Tecnoloxía e de Filosofía, Europa Laica, Amnistía Internacional, Coordinadora de Xordos de España, asociacións do profesorado de Música, Consello Xeral de Colexios Oficiais de Psicólogos ou as asociacións de profesorado de ensinanzas artísticas, entre outros.

Ningún comentario:

Publicar un comentario